Örgün öğretim kapsamında verilen mesleki eğitim üzerine bir inceleme
Künye
Atlı, A. (2022) Örgün öğretim kapsamında verilen mesleki eğitim üzerine bir inceleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
3+1 İş yeri eğitimi modeli ilk kez 2011 yılında Sakarya Üniversitesine bağlı ön lisans eğitimi veren meslek yüksek okullarında uygulanmaya başlamıştır. Bu modelde öğrenciler üç dönem okul eğitiminin ardından bir dönem işletmelerde uygulama eğitimine katılarak okullarından mezun olmaktadır. 3+1 modelinde öğrencinin okulda edindiği teorik bilgiler pratik eğitim ile desteklenerek çalışma yaşamının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücü yetiştirilmek amaçlanmaktadır. Bu tez çalışmasında 3+1 iş yeri eğitimi modeli kapsamında öğrenci istihdam eden işletmelerin model ve uygulama öğrencilerine yönelik görüşleri irdelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş, araştırma deseni olarak durum çalışması tekniğinin kullanılması uygun görülmüştür. Veri toplama aracı olarak ise yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip araştırma sonuçları raporlaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarında işletmelerin 3+1 iş yeri eğitimi modelinden katkı sağladığı ve modeli verimli olarak nitelendirdikleri görülmüştür. Ayrıca uygulama öğrencilerinden memnun kaldıkları ve öğrencilerin mesleki yeteneklerinin gelişmesine yardımcı oldukları görülmüştür. Ek olarak ise uygulama eğitimi süresinin 1 mali yıl sürmesi gerekliliğini dile getirmişlerdir. The workplace education model was first applied in 2011 in vocational schools of Sakarya University, which provides associate degree education. In this model, after three semesters of school education, students graduate from their schools by participating in practical training in enterprises for one semester. In the 3+1 model, it is pointed to train the qualified human power needed by the working life by supporting the theoretical knowledge attained by the student at school with practical training. In this thesis, students were examined towards model and practice of the views of enterprises that employ students within the opportunity of the 3+1 workplace training. In the study, qualitative research method was adopted, and as a research design the use of case study technique was found suitable. Semi-structured interview method was used as data collection tool. The data obtained by the semi-structured interview method were analyzed with the content analysis method and the research results were reported. In the results of the reserch, it was seen that the enterprises contributed from the 3+1 workplace training model and described the model as efficient. Moreover, it was seen that they were fulfilled with the application students and helped the students to develop their proffesional skills. In addition, they stated that the implementation training period should last for 1 fiscal year.