Otel yöneticileri ile çalışanlarının hizmet içi eğitim ile ilgili görüşleri
Künye
Durusoy, M. (2022) Otel yöneticileri ile çalışanlarının hizmet içi eğitim ile ilgili görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Bu çalışmanın amacı otel yöneticileri ile çalışanların turizm endüstrisinde eğitime yönelik ihtiyaçlarını belirlemek, turizmin gelişmesi ve kalitenin arttırılmasında teorik ve uygulamalı eğitim hakkında görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma sürecinde nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup görüşme tekniği uygulanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen çalışma grubunda veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanılmış ve analiz edilmiştir. Veri analizleri sonucunda 8 farklı tema belirlenip yöneticilerin ve çalışanların vermiş oldukları benzer cevaplar neticesinde kodlamalar yapılmıştır. Her bir kod uygun olduğu temanın altına yerleştirilmiştir ve yorumlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Çanakkale ili Merkez ilçesinde 2020-2021 yılı içerisinde belirlenen otellerde çalışan 5 otel yöneticisi ve 28 personel oluşturmaktadır. Yönetici ve çalışanların görüşleri mülakat yoluyla ayrı ayrı alınmış ve her görüşme formuna numara verilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre otel yöneticilerinin ve çalışanlarının hizmet içi eğitime ilişkin görüşlerinde işletme içerisinde turizm eğitimi almayan çalışanların oranının yüksek olmasından dolayı pek çok eğitim ihtiyacı tespit edilmiş, personellerin bilgi ve beceri eksikliklerini gidermek için hizmet içi eğitim yöntemlerinden yararlanılabileceği, güncel bilgi ve iletişim teknolojilerinin işletmeye entegrasyonu ile ilerlemenin ve yenileşmenin yolunun açılabileceği saptanmıştır. Bununla birlikte turizmde kaliteyi arttırmak adına bilimsel, teknik ve mesleki uygulamaların devreye sokulması gerektiğine dair görüşlere yer verilmiştir. The aim of this study is to determine the educational needs of hotel managers and employees in the tourism industry, and to evaluate their views on theoretical and practical training in the development of tourism and increasing quality. In the research process, qualitative research and interview technique method was used. In the study group determined by the purposive sampling method, the data were collected and analyzed with a semi-structured interview form. As a result of data analysis, 8 different themes were determined and coding was made as a result of similar answers given by managers and employees. Each code was evaluated under the appropriate title. The study group of the research consists of 5 hotel managers and 28 personnel working in the hotels determined in the Central district of Çanakkale in the year 2020-2021. The opinions of the managers and employees were obtained independently of each other through interviews, and each interview form was numbered. According to the findings of the research; In the opinions of hotel managers and employees on in-service training, the need for training has been identified since the rate of employees who do not receive tourism training within the enterprise is high. It has been determined that in-service training methods can be used to eliminate the knowledge and skill deficiencies of the personnel, and that progress and innovation can be achieved with the integration of current information and communication technologies into the business. In addition, opinions about the need to have scientific, technical and professional practices in order to increase the quality in tourism were mentioned.