Türkiye'deki amatör denizciliğin gelişimi: Çanakkale örneği
Künye
Mazmanoğlu, A. (2022) Türkiye'deki amatör denizciliğin gelişimi: Çanakkale örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Amatör Denizci belgesi (ADB), Türkiye'de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü ile tüm Liman Başkanlıkları tarafından verilen bir belgedir. Türkiye'de, insanımızın yüzünü denizlere çevirerek, amatör denizciliğin geliştirilmesi ve Türk halkına denizciliğin sevdirilmesi, özendirilmesi, denizcilik kültürünü aşılamak, Denizci Millet ve Denizci Ülke hedefine ulaşmak amacıyla, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 1 milyon Türkiye Cumhuriyeti vatandaşına, Amatör Denizci Belgesi verilmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada; Çanakkale örneği ile Amatör Denizciliğin gelişiminde önemli bir adım olan belgelendirme ve eğitim süreçleri, katılımcılara yapılan anketlerle değerlendirilmeye çalışılmıştır. Toplamda 522 kişi üzerinde uygulanan anketler ile cinsiyet, yaş ve eğitim durumlarına göre kişilerin denizciliğe olan ilgi düzeylerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Anketler sonucunda katılımcıların en fazla 30'lu yaşlarda, lise mezunu ve erkek bireyler olduğu görülmüştür. Eğitim ve yaşa göre denizciliğe ilgi düzeyleri arasında fark bulunmazken (P>0,05), Cinsiyet ayrımına göre yapılan istatistiksel analiz sonucunda denize ve denizciliğe olan ilgileri arasındaki fark önemli bulunmuştur (P≤0.05). In Turkey, Amateur Seaman Certificate (ADB) is a document issued by the Ministry of Transportation and Infrastructure as well as the Maritime Port Authority. In order to promote interest in amateur seamanship, maritime culture and seafaring life, a total of 1 million Amateur Seaman's Certificate will be issued to enthusiastic Turkish citizens by the Ministry of Transport and Infrastructure. In this study documentation and education processes which are important for the development of Amateur Seamanship were evaluated by conducting a survey in the city of Canakkale. A questionnaire was applied to a total of 552 participants in order to determine the level of interest in seamanship by their gender, age and educational status. Results indicated that men younger than 30 years with a high school diploma had the highest interest in seamanship. While there was no difference between the level of interest in maritime according to education and age (P>0.05), there was a statistically significant difference between genders in their interest in seamanship (P≤0.05).