Okuma yazma güçlüğü yaşayan ortaokul öğrencilerinin okuma yazma becerilerinin değerlendirilmesi
Citation
Meriç, G. (2022) Okuma yazma güçlüğü yaşayan ortaokul öğrencilerinin okuma yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Ortaokul öğrencilerinin okuma yazmaya karşı ön yargılı olmaları, okumanın önemini bilmemeleri, yazmayı zor bir eylem olarak nitelendirmeleri, pandemi kaynaklı okulda yeterli okuma yazma çalışması yapılamaması ve bunun gibi sebeplerle okuma yazma becerileri yeterince gelişmemektedir. Bu araştırmada, okuma yazma güçlüğü yaşayan ortaokul öğrencilerinin okuma yazma becerilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın çalışma grubunda, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Arnavutköy ilçesindeki bir devlet okulunun 6. Sınıf 40 öğrencisi yer almaktadır. Bu çalışmada öğrenci yazılı anlatım kâğıtları, Ön Algı Açık Uçlu Öğrenci Anketi(okuma ve yazma) , Son Algı Açık Uçlu Öğrenci Anketi(okuma ve yazma), Yazma Becerisi Değerlendirme Ölçeği, Yazılı Anlatım Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı, Okuduğunu Anlama ve Çözümleme Becerileri Ölçeği olmak üzere 5 veri toplama aracı kullanılmıştır. Öğrencilerin yazma becerilerinin gelişimini takip amacıyla yazılı anlatım kağıtları, öğrencilerin çalışma öncesi ve sonrası düşüncelerini öğrenmek amacıyla Ön Algı Açık Uçlu Öğrenci Anketi ve Son Algı Açık Uçlu Soru Anketi, yazma ve okuma becerilerini değerlendirmek amacıyla da Yazılı Anlatım Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı, Yazma Becerisi Değerlendirme Ölçeği ve Okuduğunu Anlama ve Çözümleme Beceri Ölçeği kullanılmıştır. Secondary school students should not be prejudiced against the reading exam, they do not know how to learn, they describe writing as a difficult act, and they should develop literacy studies for reasons such as reading and writing studies from school where pandemics can occur. In this study, it was aimed to evaluate the literacy skills of secondary school students who have literacy difficulties. In the research, action research design, one of the qualitative research designs, was used. In this direction, the study group of the research includes 40 6th grade students of a public school in Arnavutköy district of Istanbul in the 2021-2022 academic year. In this study, students' written expression papers were Pre-Perception Open-Ended Student Questionnaire (reading and writing), Post-Perception Open-Ended Student Questionnaire (reading and writing), Writing Skill Assessment Scale, Written Expression Analytical Rubric, Reading Comprehension and Analysis Skills Scale. 5 data collection tools were used. Written expression papers to follow the development of students' writing skills, Pre-Perception Open-Ended Student Questionnaire and Post-Perception Open-Ended Question Questionnaire to learn students' thoughts before and after the study, Written Expression Analytical Rubric and Writing Skill Evaluation Scale to evaluate writing and reading skills. and Reading Comprehension and Analysis Skill Scale were used.