Emergency remote EFL assessment practices: A case of Çanakkale Onsekiz Mart University
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'de bir devlet üniversitesinin yabancı diller yüksek okulunda uygulanan yabancı dil olarak İngilizcenin uzaktan değerlendirme uygulamalarını keşfetmektir. Acil uzaktan eğitimin yabancı dil değerlendirmesi üzerindeki etkilerinin keşfedilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada araştırma deseni olarak karma yöntem vaka çalışması kullanılmıştır. Sayısal veriler araştırmacı tarafından hazırlanan bir anket aracılığıyla kurumda çalışan 22 öğretim görevlisinden toplanmıştır. Çalışma hakkında daha derin bir bilgiye sahip olmak amacıyla ankete katılan öğretim görevlilerinin beşi ile röportaj yapılmıştır ve nitel veri bu şekilde elde edilmiştir. Anket verileri SPSS 26.0 kullanarak betimsel olarak analiz edilirken, röportajlar tema ve kodları açıklayan içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretim görevlilerinin uzaktan değerlendirme sürecine dair algıları, süreç boyunca en çok kullanılan değerlendirme teknikleri, katılımcılar tarafından deneyimlenen zorluklar ve kendilerinden gelecekteki uygulamaları daha iyi hale getirmek için bazı öneriler bu çalışma kapsamında araştırılmıştır. Genel bulgular, İngilizce öğretim görevlilerinin kurumlarında uygulanan yabancı dil olarak İngilizcenin uzaktan değerlendirme uygulamalarına ilişkin hem olumlu hem de olumsuz algılara sahip olduğunu göstermiştir. Uzaktan değerlendirme süresince, çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular gibi geleneksel değerlendirme yöntemlerini kullanmaya devam etmişlerdir ancak, biçimlendirici değerlendirme için görev temelli değerlendirmeyi sürece entegre etmişlerdir. Değerlendirme uygulamalarının çevrimiçi ortama uygun hale getirilmesi için uygun bazı değişikliklerin yapıldığı görülmüştür. Ek olarak, çevrimiçi değerlendirmede yaşanan teknik sorunlar, öğrencilerin çevrimiçi biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmede kopya çekme eğilimleri ve öğrencilerin çevrimiçi derslerde iletişime isteksiz olan yaklaşımları nedeniyle öğretmenlerin derste tek başına olmaları gibi süreçte yaşanan bazı önemli zorluklar da çalışmada tanımlanmıştır. İngilizce öğretim görevlileri, daha sonraki uygulamalarda bu zorlukların üstesinden gelmek için çevrimiçi gözetmenlik sistemlerini kullanmayı, uzaktan değerlendirme sonuçlarını yüz yüze sonuçlarla karşılaştırmayı, katılımı zorunlu hale getirmeyi ve öğretmenlere ve öğrencilere dijital araçları derslere nasıl uygulayacaklarını öğrenmeleri için teknoloji eğitimi vermek gibi önerilerde bulunmuşlardır. The purpose of the current study was to explore remote EFL assessment practices employed at a preparatory school at a state university in Türkiye. It was aimed to investigate the effects of emergency remote teaching on the assessment of a foreign language. A mixed-method case study design was employed in the study. The quantitative data were collected through a questionnaire, developed by the researcher for this study, from 22 EFL instructors working at the institution. To collect the qualitative data, five EFL instructors taking part in the quantitative phase were interviewed online to have deeper information about the subject. The questionnaire data were analyzed descriptively through SPSS 26.0. and the interviews were inspected through content analysis which described the themes and codes. Instructors' perceptions about the remote assessment, assessment techniques mostly used during the process, challenges experienced by the participants, and some suggestions from them to make future practices better were investigated in the research. The overall findings showed that EFL instructors both had positive and negative perceptions regarding the remote EFL assessment practices employed at their institution. They kept using the traditional assessment methods like multiple choice and open-ended questions, however, they also integrated task-based assessment to the process for formative assessment. It was observed that some appropriate changes were made to adjust the assessment practices to the online setting. Additionally, the study described some significant challenges experienced during the process such as technical problems occurred in online assessment, students' tendency to cheat in online formative and summative assessment, and teachers being alone in the lessons because of Ss' unwilling approaches for communication in online lessons. To overcome these challenges for further practice, instructors suggested using online proctoring systems, comparing remote assessment outcomes to face-to-face outcomes, making attendance obligatory, and providing technology training to teachers and students to learn how to implement digital tools in the lessons.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUSwPOoHimGfrVyFjXXk3osyQFvRH437g2nOGllkWLkKWhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5171