Yeni nesil öğrenme metodu ile okul öncesi dönemde yabancı uyruklu çocuklara Türkçe öğretimi
Özet
Erken çocukluk, çocukların bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi için hayati bir gelişim dönemidir. Yeni Nesil Öğrenme, ortaya çıkan stratejileri, teknolojileri ve paradigmaları kullanarak 21. Yüzyılda öğrenciler için sonuçları en üst düzeye çıkarmayı amaçlayan yenilikçi ve uyarlanabilir bir eğitim yaklaşımıdır. Eğitim ortamının karmaşıklığını, heterojenliğini ve bağlama özgüllüğünü hesaba katan etkili bir eğitim için geniş bir çerçeve oluşturmanın önemini vurgular. Yeni Nesil Öğrenme, eğitimcilerin ve araştırmacıların, öğrencilerin bireyselliğini kabul ederek, iletişimi ve öğrenme çıktılarını geliştirmek için teknolojiyi kullanarak, sık geri bildirim sağlayarak, ekip tabanlı projeler kullanarak, iş-yaşam dengesini sağlayarak, kendi kendine öğrenmeyi teşvik ederek ilgi çekici ve etkili öğrenme deneyimleri yaratabileceklerini önermektedir. Yeni Nesil Öğrenme yaklaşımı, erken çocukluk eğitiminin önemini kabul eder ve erken çocukluk eğitimi için diğer stratejiler olarak oyun ve multimedya tabanlı öğrenmeyi içerir. Yenilikçi ve gelişmiş öğretim uygulamalarını kullanmak, farklı öğrencilerin ve bağlamların benzersiz zorluklarını ve ihtiyaçlarını ele almaya, değişen eğitim ortamının taleplerini karşılamaya ve yaşam boyu öğrenenler oluşturmaya yardımcı olabilir. Bu çalışmamız, yeni nesil öğrenme metotlarından biri olan mobil öğrenmenin okul öncesi öğretmenleri tarafından yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde mobil öğrenmeyi nasıl benimsediklerini değerlendirmek için ilişkisel tarama modeli kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmaya Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan 96 öğretmen katılmıştır. "Mobil Öğrenme (M-öğrenme) Benimseme Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının, öğretmenlerin onu kullanma niyeti üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu ve cinsiyetin öğretmenlerin tutumlarını şekillendirmede önemli bir rol oynamadığı gözlenmiştir. Mobil öğrenmeyi benimseme ölçeği maddeleri ile öğretmenlerin eğitim durumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Early childhood is a vital developmental period for children's cognitive, social and emotional development. Next Generation Learning is an innovative and adaptable educational approach that aims to maximize outcomes for students in the 21st Century using emerging strategies, technologies and paradigms. It highlights the importance of creating a broad framework for effective education that takes into account the complexity, heterogeneity and context specificity of the educational environment. Next Generation Learning believes that educators and researchers can create engaging and effective learning experiences by recognizing the individuality of students, using technology to improve communication and learning outcomes, providing frequent feedback, using team-based projects, promoting work-life balance, and promoting self-learning. recommends. The Next Generation Learning approach recognizes the importance of early childhood education and includes games and multimedia-based learning as other strategies for early childhood education. Using innovative and advanced teaching practices can help address the unique challenges and needs of different students and contexts, meet the demands of the changing educational environment, and create lifelong learners. This study was created by using the relational screening model to evaluate how mobile learning, one of the new generation learning methods, was adopted by preschool teachers in teaching Turkish as a foreign language. 96 teachers working in schools affiliated to the Ministry of National Education participated in the research. "Mobile Learning (M-learning) Adoption Scale" was used. In the study, it was observed that students' attitudes towards mobile learning had a positive effect on teachers' intention to use it, and gender did not play an important role in shaping teachers' attitudes. A significant difference was found between the items of the mobile learning adoption scale and the educational status of the teachers.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShmfJsW0xcjWraCyJwNieXTulhMpW35idagJthzWyRhcehttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5138