Uzaktan eğitimin Türkçe öğretimine yansımaları
Özet
2019 yılında ilk olarak Çin'de ortaya çıkan Covid-19 virüsü tüm dünyayı etkisi altına almıştır. 2020 yılının mart ayında da Türkiye'de görülen Covid-19 virüsü her ülkede olduğu gibi Türkiye'de de yaşamın tüm alanlarını olumsuz etkilemiştir. Bu doğrultuda virüsten olumsuz etkilenen eğitim öğretim faaliyetlerini devam ettirebilmek adına uzaktan eğitim uygulamasına geçilmiştir. Uygulama ile birlikte diğer dersler gibi Türkçe dersi de uzaktan eğitimle verilmeye başlanmıştır. Yüz yüze eğitimde alınan verimin uzaktan eğitimde de alınabilmesi için eldeki tüm imkanlarla dersler işlenmiştir. Tekrar böyle bir uzaktan eğitim sürecine geçilmesi ihtimaline karşı beklenilmedik bir şekilde uygulanmaya başlanılan uzaktan eğitimde işlenilen Türkçe derslerinin eksilerini ve artılarını belirlemek gerekmektedir. Bu gereklilik doğrultusunda bu araştırmanın amacı, hayatımızda kalıcı olarak yer edinen uzaktan eğitimde Türkçe öğretiminin daha kaliteli, verimli bir şekilde işlenebilmesi için uzaktan eğitimde Türkçe öğretiminde dinleme, konuşma, okuma, yazma becerileri ve dil bilgisi öğretimine olumlu ve olumsuz yansımasını belirleyip öğretmenlerin ve yetkililerin bilgisine sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde MEB'de kadrolu çalışan 34 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılan çalışmada çalışmanın amacı doğrultusunda uzman görüşlerine göre hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre uzaktan eğitimde Türkçe öğretiminde en olumsuz etkilenen beceri alanları sırasıyla yazma becerisi (%100), konuşma becerisi (%81,48), dil bilgisi öğretimi (%74,37), okuma becerisi (%70,37) ve dinleme becerisi (%70,37) olmuştur. The Covid-19 virus, which first appeared in China in 2019, has taken the whole world under its influence. The Covid-19 virus, which was seen in Turkey in March 2020, has adversely affected all areas of life in Turkey as well as in every other country. In this direction, distance education has been implemented in order to continue the education and training activities that were negatively affected by the virus. With the application, the Turkish course, like other courses, started to be given via distance education. In order for the efficiency obtained in face-to-face education to be obtained in distance education as well, the lessons were taught with all available facilities. It is necessary to determine the pros and cons of the Turkish courses taught in the distance education, which has started to be applied unexpectedly in case of a possibility of switching to such a distance education process again. In line with this requirement, the aim of this research is to determine the positive and negative reflections of Turkish language teaching in distance education, listening, speaking, reading, writing skills and grammar teaching in distance education so that Turkish teaching in distance education, which has a permanent place in our lives, can be processed in a better quality and efficient way, and present it to the knowledge of teachers and authorities. . The study group of the research consists of 34 Turkish teachers working in MEB in various regions of Turkey. In the study, in which the phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used, the data collected with the semi-structured interview form prepared according to the expert opinions in line with the purpose of the study were analyzed by content analysis. According to the results of the research, the most negatively affected skill areas in Turkish teaching in distance education, respectively, are writing skills (100%), speaking skills (81.48%), grammar teaching (74.37%), reading skills (70.37%) and listening skills (70.37%).
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rpywcI_heDzAf5-E2bb129YOisBeyG6WgAeYx8YbBsJhhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5129