Tarihsel süreçte çocuk haklarının gelişimi ve çocuk ombudsmanlığı
Özet
Toplumun geleceğini oluşturan çocuk, Rönesans döneminden sonra hak sahibi olmaya ve kabul görmeye başlamıştır. Günümüzde birçok hakka sahip olan çocukların bu hakları ihlal edilmektedir. İşte bu noktada çocukların hak ve menfaatlerinin korunmasını amaçlayan, çocukların istek ve şikayetlerini inceleyip tavsiye kararı alan bir denetim türü olan Çocuk Ombudsmanlığı ortaya çıkmaktadır. Çocuk ombudsmanlığı, tavsiye nitelikli kararlar alan çocuklar ile ilgili tüm istek ve şikayetleri inceleyen bir kamu otoritesidir. Tez çalışmasında konunun önemini tarihsel süreç içerisinde neden-sonuç ilişkisi kurarak ele alınmıştır. Bu bilgileri ortaya koyan "tarihsel araştırma yöntemi" ve "betimsel araştırma yöntemi" kullanılmıştır. Araştırmayla ilgili geçmişte yaşanan durumun günümüze ulaşan belgelerinden yararlanırken tarihsel araştırma yöntemi, konu ile bilgilerin sistemli bir biçimde bir araya getirilerek, anlaşılır bir biçimde yazıya dökülmesinde ise betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Konu ile ilgili olarak kaynaklar incelenecek, veri tabanları taranıp, konuyla ilgili daha önce yayınlanmış kitap, dergi, makale, kütüphane kaynakları, tez, el kitabı, rapor vb. ikincil veriler değerlendirilmiştir. Çalışma çerçevesinde konu ve süreçle ilgili birincil ve ikincil kaynaklar değerlendirilerek detaylı alanyazın (literatür) taraması yapılmıştır. The child, who constitutes the future of the society, started to be entitled and accepted after the Renaissance period. Today, these rights of children, who have many rights, are violated. At this point, the Child Ombudsman, which is a type of supervision that aims to protect the rights and interests of children, examines children's requests and complaints and makes a recommendation, emerges. The Children's Ombudsman is a public authority that examines all requests and complaints about children who make advisory decisions. In the thesis study, the importance of the subject is discussed by establishing a cause-effect relationship in the historical process."Historical research method" and "descriptive research method" were used to reveal this information. While benefiting from the documents of the past situation related to the research, the historical research method was used, and the descriptive research method was used in bringing the subject and information together in a systematic way and putting them into writing in an understandable way. Sources related to the subject will be examined, databases will be scanned, previously published books, journals, articles, library resources, thesis, handbook, report, etc. secondary data were evaluated. Within the framework of the study, a detailed literature review was conducted by evaluating the primary and secondary sources related to the subject and process.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShkvDGmkrOSxV5FnBQ4m5GRunAFuJa-ka7ShWB3h33q90https://hdl.handle.net/20.500.12428/5008