Eskişehir kent parkı örneğinde kullanıcıların peyzaj tercihlerini etkileyen faktörlerin sosyal medya yoluyla belirlenmesi
Özet
Bu araştırmada Eskişehir kentinin tanınmasında ve markalaşmasında önemli bir rol oynayan, tematik bir park özelliği taşıyan Kent Parkı'nın ziyaretçiler tarafından tercih edilmesini etkileyen faktörlerin sosyal medya verileri kullanılarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Eskişehir Kent Parkı kullanıcılarının peyzaj tercihlerini belirlemek amacıyla öncelikle araştırma alanı ile ilgili sosyal medya üzerinden paylaşılan görüntüler, etiketler (hashtagler) ve yorumlar analiz edilmiştir. Daha sonra elde edilen sonuçların güvenilirliğini ve geçerliliğinin anlamak amacıyla yine araştırma alanındaki peyzaj tercihlerine yönelik çevrimiçi ve yüz yüze anketler gerçekleştirilmiştir. Sosyal medyada paylaşılan fotoğraf verilerine göre kullanıcılar en çok Eskişehir Kent Parkı'nın bitki zenginliği ve su öğelerini konu eden görüntülere yer verirken, etiket verilerine göre ise kullanıcılar en çok su öğeleri ve doğal manzara konularını içeren etiketler paylaşmaktadır. Sosyal medya üzerinden yapılan yorumlar incelendiğinde parkın dinlendirici (huzur, sakinlik vb.) öğeleri ve aktivite imkanları (yürüyüş, koşu, spor vb.) gibi özellikleri ilk iki sırada yer almaktadır. Elde edilen bu veriler yapılan anket çalışmasının sonuçlarıyla benzerlikler gösterdiği kadar farklılıklar da göstermektedir. Ayrıca, yapılan bu araştırmada yüz yüze ve çevrimiçi kullanıcıların sosyo-demografik özelliklerinin de birbirinden farklılık gösterdiği tespit edildiğinden, elde edilen sonuçların bu farklılıkların dikkate alınarak yorumlanması gerektiği anlaşılmaktadır. The objective of this research is to determine the factors that affect the visitors' preference of the City Park, which plays an important role in the recognition and branding of the city of Eskişehir and has the feature of a thematic park, by using social media data. In line with this objective, photos, hashtags, and comments posted on social media regarding the study area were analyzed in order to identify the landscape preferences of Eskişehir Kent Park users. In addition, online and face-to-face surveys were conducted to understand the reliability and validity of the study results. While, according to the images posted on social media, users mostly focused on the plant species and water elements located in the Eskişehir Kent Park, in terms of hashtag data, users primarily shared tags related to water elements and natural scenery. According to the comments posted on social media, elements of relaxation (peace, tranquility, etc.) and activity opportunities (walking, running, sports, etc.) were among the most preferred features of the park. These findings showed both similarities and differences with the survey results. This research, in addition, revealed differences between the socio-demographic characteristics of face-to-face and online users, and therefore, study results should be interpreted accordingly.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTEtoPoNL_bQ3H6pcmYTITqmNvukXYEM1Z7Iuo4cFYZ_Ehttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4959
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Kentsel odak ölçeğinde peyzaj karakterinin okunması: Çanakkale kenti örneği
Demir, Sena (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Kültürel ve doğal yapıları gereği kentsel mekanların ayrıcalıklı arazileri olarak bilinen kıyısal alanlar kullanıcılar tarafından diğer kentsel mekanlardan daha fazla tercih edilmektedir. İki denize kıyısı bulunan Çanakkale, ... -
Peyzaj mimarlığında kullanılan alet ve ekipmanlar
Bayram, Seda (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Ülkemizde giderek artan nüfus beraberinde yapılaşmayı ve hızlı gelişme sürecini getirmektedir. Bu durum toplumu kapalı alanlara mahkum etmekte ve açık yeşil alanlardan mahrum bırakmaktadır. Yaşanan bu mahrumiyetin sebebi ... -
21. Yüzyıl resminde doğa kavramı
Duran, Enis Malik (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)21. Yüzyıl Resminde Doğa Kavramı adlı bu çalışmada, özellikle doğaya bakışta kırılma noktalarından biri olan Romantizm’den başlayarak günümüze kadar olan süreçte doğa-insan ilişkisindeki değişim ve dönüşüm akımlar, sanatçı ...