Öğretmen adaylarının fen öğretiminde zekâ oyunlarının kullanımına dair görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmen adaylarının ders planlarında zekâ oyunlarını kullanma durumlarını ve zekâ oyunlarının fen bilimleri dersinin öğrenme öğretme sürecinde kullanılmasına dair görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 akademik yılı güz döneminde bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde fen bilgisi öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan 2. sınıf 19 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kriter örnekleme ile belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarına zekâ oyunları konulu 6 haftalık çevrimiçi seminer verilmiştir. Bu seminer kapsamında fen bilgisi öğretmen adaylarına zekâ oyunlarının tasarımı ve fen öğretimine uyarlanması konusunda araştırmacı tarafından bilgi verilmiştir. Seminerde her hafta bir zekâ oyunu tanıtılmış ve öğretmen adaylarından Haftalık Zekâ Oyunu Uygulaması Hakkında Görüşler Formu'nu doldurmaları ve burada tanıtılan zekâ oyununu kullanarak fen öğretimi programında bulunan bir kazanım için fen ders planı tasarlamaları istenmiştir. Seminerler sonunda bir odak grup görüşmesi yapılmıştır. Ders planları betimsel analiz ile haftalık zekâ oyunu uygulaması hakkında görüşler formunu ile toplanan veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Sonuç olarak, fen bilgisi öğretmen adayları zekâ oyunlarını genellikle fen bilgisi derslerinin derinleştirme ve değerlendirme aşamalarında kullanılabilir olduğu görüşündedir. Bunun yanında zekâ oyunlarını fen öğretimi için yararlı buldukları, fen öğreniminde öğrenmeyi kalıcı ve eğlenceli hale getirdiğine inandıkları tespit edilmiştir. The aim of the study is to examine the use of intelligence games in the science lesson plans they prepared after the seminars they took about intelligence games, and their views on the use of intelligence games in science teaching. The study was designed as a case study. The study group of the research is composed of 19 2nd grade pre-service science teachers studying at Science Education Undergraduate Program of a public university's education faculty in the fall semester of the 2020-2021 academic year. The study group was determined by using critera sampling method which is one of the purposeful sampling methods. A 6-week on-line seminar was given to the pre-service science teachers on intelligence games. Within the scope of this seminar, the pre-service science teachers were informed about the design of intelligence games and the adaptation of them to science teaching by the researcher. Every week during the seminar, an intelligence game was in troduced and pre-service teachers were required to fill a Weekly View Form About Intelligence Games and design a science lesson plan for an achievement in science teaching program by using the intelligence game introduced in that week. At the end of the seminers, a focused group interview was conducted. The data collected by weekly view form was analyzed by using content analysis; while the lesson plans and the data collected from focused group interview were analyzed by descriptive analysis. In conclusion, it was found that pre-service science teachers found intelligence games useful for science teaching and they believe they make science learning permanent and enjoyable.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUSmkumkL4x-LeIZAkMKmR-G2W6wb2xgsn7X2qyItONDAhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4932