Chatterpix Kid uygulamasının 6. sınıf öğrencilerinin güneş sistemi konusundaki akademik başarıları ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı Chatterpix Kid uygulamasının 6. sınıf öğrencilerinin Güneş sistemi konusunda akademik başarısı üzerine etkisi ve öğrenmenin kalıcılığını incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yönteminden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenden faydalanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan veriler, Bursa/Osmangazi'de bulunan bir devlet ortaokulunda 6. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerden elde edilmiştir. Araştırma örneklemi 2022-2023 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 6. sınıf öğrencilerinden (287 kişi) oluşurken, çalışma gruplarını seçkisiz olarak belirlenen 6L ve 6H sınıfları oluşturmaktadır. Yine seçkisiz olarak 6H deney grubu (35 kişi) 6L kontrol grubu (35 kişi) olarak belirlenmiştir. 6. sınıf öğrencilerinin Güneş sistemi konusundaki başarılarını ölçebilmek için 25 soruluk özgün bir başarı testi geliştirilmiş pilot uygulaması 2021-2022 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 6. sınıf öğrencilerine (253 kişi) uygulanmıştır. Pilot uygulamadan alınan veriler Test Analysis Program (TAB) ile analiz edilerek güçlük indeks değeri ve ayırt ediciliği düşük olan sorular testten çıkarılmış ve 19 soruluk, ortalama güçlük indeksi (0.604), ortalama ayırt ediciliği (0.464), KR 20 güvenirlik katsayısı (0.775) olan nihai başarı testi elde edilmiştir. 2022-2023 eğitim öğretim yılı başında kontrol ve deney gruplarına hazırlanan başarı testi eş zamanlı, ön test olarak uygulanmış gruplar arasındaki puan ortalamalarına bakılmıştır. Deney grubunda Chatterpix Kid destekli ders işlenirken, kontrol grubuna mevcut öğretim programı ile ders anlatımı yapılmış son test ve kalıcılık testi uygulanmıştır. SPSS programı ile incelenen verilerin t-testi analizlerine bakıldığında gruplar arasındaki son test sonuçlarında deney grubuna lehine anlamlı farkın olduğu, kalıcılık testinde ise anlamlı bir farkın olmadığı gözlemlenmiştir. Elde edilen verilerin ışığında Web 2.0 araçlarından olan Chatterpix Kid uygulaması destekli öğretim yapılan sınıfta başarı oranının arttığı fakat öğrenmede kalıcılığı sağlamadığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to examine the effect of Chatterpix Kid application on the academic success of 6th grade students on the Solar system and the permanence of learning. In the study, a quasi-experimental design with pre-test-post-test control group, which is a quantitative research method, was used. The data used in this study were obtained from 6th grade students in a public secondary school in Bursa/Osmangazi. While the research sample consists of 6th grade students (287 people) studying in the 2022-2023 academic year, the study groups are randomly selected from 6L and 6H classes. Again, randomly, 6H experimental group (35 people) was determined as 6L control group (35 people). In order to measure the success of 6th grade students on the Solar system, a 25-question original achievement test was developed and the pilot application was applied to 6th grade students (253 people) studying in the 2021-2022 academic year. The data obtained from the pilot application were analyzed with the Test Analysis Program (TAB), and the questions with low difficulty index value and distinctiveness were removed from the test and 19 questions, average difficulty index (0.604), average discrimination (0.464), KR 20 reliability coefficient (0.775). The final test of success has been achieved. At the beginning of the 2022-2023 academic year, the achievement test prepared for the control and experimental groups was applied simultaneously and the mean scores between the groups were examined. While the Chatterpix Kid-supported lesson was taught in the experimental group, the control group was taught with the current curriculum, and the post-test and permanence test were applied. When the t-test analyzes of the data analyzed with the SPSS program were examined, it was observed that there was a significant difference in favor of the experimental group in the post-test results between the groups, while there was no significant difference in the permanence test. In the light of the data obtained, it was observed that the rate of success increased in the classroom where the Chatterpix Kid application, which is one of the Web 2.0 tools, was supported, but there was no significant difference in learning permanence.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTOdUKSGZ379dAA0Gi-ZSxOHdeYXeDu_gmsOtTJmE4M_Jhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4923