Çevrimiçi oyunlarda kullanıcı etkileşimlerinin akış deneyimi ve elektronik ağızdan ağıza iletişime etkisi
Özet
Bu çalışma, çevrimiçi oyunlar bağlamında kullanıcı etkileşimlerinin akış deneyimi ve elektronik ağızdan ağıza iletişim (Electronic Word-of-Mouth - e-WOM) u?zerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada kullanıcı etkileşimleri, akış deneyimi ve e-WOM arasındaki ilişkileri belirlemek u?zere dört hipotez içeren kavramsal bir araştırma modeli oluşturulmuştur. Bu hipotezleri test etmek için, araştırma evrenini oluşturan 18 yaş ve u?zeri çevrimiçi oyun oynayan bireylere çevrimiçi anket uygulanmıştır. Anket çalışmasından elde edilen veriler, faktör analizi, korelasyon analizi, yapısal eşitlik modellemesi (SEM) ve Sobel testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, kullanıcı etkileşimlerinin akış deneyimini anlamlı ve pozitif bir şekilde etkilediğini ortaya koymuştur. Elde edilen diğer sonuçlara göre; kullanıcı etkileşimlerinin ve akış deneyiminin e-WOM'u anlamlı ve pozitif bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca kullanıcı etkileşimlerinin e-WOM'a etkisinde akış deneyiminin aracılık etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. This study aims to investigate the impact of user interactions on flow experience and Electronic Word-of-Mouth (e-WOM) communication in the context of online games. A conceptual research model containing four hypotheses has been established to determine the relationships between user interactions, flow experience, and e-WOM. To test these hypotheses, an online survey was conducted on individuals aged 18 and above who play online games, which constitute the population of the study. The data obtained from the survey were analyzed using factor analysis, correlation analysis, Structural Equation Modeling (SEM), and Sobel test. The analysis results revealed that user interactions significantly and positively influence the flow experience. Additionally, it was found that both user interactions and flow experience substantially and positively affect e-WOM. Furthermore, it emerged that flow experience mediates the effect of user interactions on e-WOM.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShsC8nifzwiaVEAbgb0La3mni7tpgXmwPIW_5lveXfD4Uhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4876