Güzel sanatlar liseleri müzik bölümü piyano derslerinde Beyer Op.101 Metodunun kullanımına ilişkin değerlendirme
Özet
Bu araştırmada "Beyer Op.101 Metodu"nun Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü piyano derslerinde başlangıç piyano eğitimi açısından kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü piyano derslerinde okutulan ortaöğretim güzel sanatlar liseleri 9., 10., 11. ve 12. sınıf piyano ders kitaplarında yer alan söz konusu piyano metoduna ait parçalardan hangilerinin kullanıldığı ve kullanılmadığının belirlenmesi ayrıca söz konusu piyano kitapları dışında başlangıç metodu olarak kullanılıp kullanılmadığının tespit edilmesi bakımından önemlidir. Araştırma 2020-2021, 2021-2022 eğitim-öğretim yılları ve 2022-2023 güz yarıyılında yürütülmüştür. Araştırmaya Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapmakta olan 30 piyano öğretmeni katılmıştır. Tarama modelinde betimsel yöntemin tercih edildiği araştırma konusu ile ilgili olarak katılımcı piyano öğretmenlerinin "Beyer Op.101 Metodu"nun kullanımına ilişkin görüşlerine başvurulmuş ve anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada uygulanan anket ve görüşme için Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Bilimsel Araştırma Etik Kurulu'nun 14.04.2022 tarih ve 8/54 sayılı kararı uyarınca etik kurul onayı alınmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda araştırmaya katılan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Güzel Sanatlar Liseleri piyano öğretmenlerinin "Beyer Op.101 Metodu"nun kullanımına ilişkin olarak, ortaöğretim güzel sanatlar lisesi piyano ders kitabında yer alan parçalarını çalıştırdıkları ancak söz konusu piyano kitaplarının dışında başlangıç metodu olarak "Beyer Op.101 Metodu"nu daha az kullandıkları, en fazla 48, 65 ve 66 numaralı parçaları çalıştırdıkları bunun yanı sıra katılımcı piyano öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun "Beyer Op.101 Metodu"nun çalışılmasını gerekli gördükleri, metodu doğru teknik kullanılması ve içinde geçen parçaların melodik olması nedeniyle beğendikleri ancak fa anahtarının çok geç başlaması nedeniyle beğenmedikleri yönünde görüş bildirdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. In this study, it is aimed to evaluate the usability of "Beyer Op.101 Method" in terms of initial piano education in Fine Arts High Schools music department piano lessons. This research is important in terms of determining whether the works in the piano method in the 9th, 10th, 11th and 12th grade piano textbooks of the Secondary Education Fine Arts High Schools taught in the piano lessons at Music Department of the Fine Arts High Schools were used, and if they were used, which ones were used and whether they were used as a starting method other than the mentioned piano books. The research was carried out in the 2020-2021, 2021-2022 academic years and the 2022-2023 fall semester. 30 piano teachers working in Fine Arts High Schools affiliated to the Ministry of National Education in Turkey participated in the study. In the study, which descriptive method perefered in the scanning model was used, the opinions of the participating piano teachers on the use of "Beyer Op.101 Method" were consulted and a questionnaire was applied Ethics committee approval was obtained for the questionnaire and interview applied in the study in accordance with the decision of the Scientific Research Ethics Committee of Çanakkale Onsekiz Mart University Graduate Education Institute, dated 14.04.2022 and numbered 8/54. In line with the data obtained, regarding the use of the "Beyer Op.101 Method" by the piano teachers of Fine Arts High Schools affiliated to the Ministry of National Education, who participated in the research,it was determined that they practiced the works in the secondary school fine arts high school piano textbook, however, they used the "Beyer Op.101 Method" less as a starting method apart from the mentioned piano books, they mostly practiced the works numbered 48, 65 and 66, the majority of the participant piano teachers stated that they thought it necessary to study the "Beyer Op.101 Method", that they liked the method since the correct technique was used and the parts in it were melodic, yet they did not like it due to f clef started too late.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxPK9Yt9-ORxFxqXj5VtRR1UijFUX8g5Qxf1Z7n0hkWmuhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4810