Türkçe öğretim programları alanında yayınlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi
Abstract
Eğitim sürecinin okul ortamlarında planlı, programlı ve sistematik bir şekilde yürütülmesi için hazırlanan öğretim programları farklı dersler ve kademeler için hazırlanmaktadır. Ülkemizde öğretim programları Özel Eğitim ve Rehberlik, İlköğretim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim olmak üzere dört temel alandaki farklı dersler için Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından hazırlanmaktadır. Hazırlanan bu programlar ilgili derslerdeki eğitim ve öğretim sürecinin planlanmasına, uygulanmasına, değerlendirilmesine ve izlenmesine imkân sağlamaktadır. Bu öğretim programlarından birisi de Türkçe Öğretim Programıdır. Bu araştırmada, Türkçe Öğretim Programları üzerine gerçekleştirilen yüksek lisans ve doktora tezleri eğilimleri incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda Türkçe Öğretim Programı alanında yapılan tezlerin farklı üniversiteler ve farklı anabilim dallarında yürütüldüğü ve son yıllarda tez sayısının arttığı görülmüştür. Tezlerin büyük bir kısmının nitel olduğu ve genellikle doküman analizi gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Tezlerin konuları incelendiğinde ise öğretim materyalleri ve yaklaşımlar, öğretim programlarının uygulama ve değerlendirilmesi, programa yönelik geribildirim ve uygulanabilirliği üzerine olduğu tespit edilmiştir. Curriculum, which is prepared to carry out the education process in a planned, programmed and systematic way in school environments, is prepared for different courses and levels. Curriculum in our country is prepared by the Ministry of National Education Board of Education for different courses in four basic areas: Special Education and Guidance, Primary Education, Secondary Education, Vocational and Technical Education. These prepared programs allow the planning, implementation, evaluation and monitoring of the education and training process in the relevant courses. One of these curricula is the Turkish Curriculum. In this research, the tendencies of master's and doctoral theses on Turkish Curriculum were examined. As a result of the analyzes made, it was seen that the theses in the field of Turkish Curriculum were carried out in different universities and different departments, and the number of theses increased in recent years. It has been determined that most of the theses are qualitative and generally document analysis is carried out. When the subjects of the theses are examined, it has been determined that they are about teaching materials and approaches, implementation and evaluation of curriculum, feedback and applicability of the curriculum.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShtCxs_NI9noOLq8xJ00_8a_SkNC0_Gi0TnJ3m-eoxEqyhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4760