Hizmet içi eğitim ve işe bağlılık ilişkisinde teknoloji kabulünün rolü
Özet
Çalışanların eğitim ve geliştirme faaliyetleriyle yeni teknolojilere yönelik kullanım kolaylığı ve işe bağlılık düzeylerinde meydana gelen değişmeler tespit edilmeye çalışılmıştır. Teknolojideki hızlı gelişmelerle birlikte günümüzde işletmelerin nasıl çalıştığına ve çalışanların nasıl öğrenip işlerini nasıl yaptıklarına ilişkin çeşitli değişiklikler meydana getiren Endüstri 4.0 devrimi yaşanmaktadır. Çalışan refahının bu teknolojik gelişmelerle birlikte nasıl etkilenebileceği konusunda pek çok soru meydana gelmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı çalışanların hizmet içi eğitim ve işe bağlılık ilişkisinde teknoloji kabulünün aracılık rolü etkisinin araştırılması ve yaş, cinsiyet, kıdem süresi, eğitim durumu gibi demografik özelliklerinin belirtilen ilişkideki rolünün tespit edilmesi hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda İstanbul ilinde özel sektörde görev alan 350 banka çalışanından anket formu ile veriler elde edilmiştir. Araştırma hipotezleri için hiyerarşik regresyon modeli kurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre hizmet içi eğitimin işe bağlılık düzeyi ilişkisinde etkisinde teknoloji kabul düzeyinin tam aracılık etkisi olduğu analiz edilmiştir. It has been attempted to determine the changes within the level of ease of utilize and work commitment to new technologies with the training and advancement exercises of the employees. With the rapid developments in innovation, there is an Industry 4.0 insurgency that brings different changes in how educate work and how employees learn and do their jobs. Numerous questions emerge approximately how employee well-being can be influenced by these technological advancements. In this context, the part of innovation acknowledgment within the relationship between in-service preparing and work engagement on private sector bank representatives was examined. The study was carried out with 350 members randomly selected from among private sector bank workers working in Istanbul. A hierarchical regression model was established to determine the interceding impact of innovation acknowledgment level within the relationship between in-service preparing and work engagement level. With this model, it has been analyzed that the level of innovation acknowledgment encompasses a full intercession effect on the impact of in-service preparing on the level of work engagement.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUS0vGnTFR_zmVui7gIH9pMXs_FqtyWv2XCtvUO140vL2https://hdl.handle.net/20.500.12428/4709