Konaklama işletmelerinde paydaş ve yenilik odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkileri: Antalya ili örneği
Citation
Şenerol. H. (2020). Konaklama işletmelerinde paydaş ve yenilik odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkileri: Antalya ili örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Konaklama işletmelerinde paydaş ve yenilik odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkilerinin: belirlenmesine yönelik yapılan bu tez çalışmasının temel amacı, pazarlamanın odağında sadece müşterilerin olmadığını, aynı zamanda pazarlama çevresinde yer alan diğer sosyal varlıklarında olması gerekliğini ortaya koymaktır. Araştırma evreni olarak Antalya ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı 358 konaklama işletmeleri seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini ise Antalya ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı işletmelerin çeşitli yönetim kademelerinde görev alan ve araştırmaya katılan 195 yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışmada, anket yöntemi kullanılmıştır. Anket formu aracılığı ile Antalya ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerin çeşitli yönetim kademelerinde görev alan yöneticilerden elde edilen veriler istatiksel analiz teknikleriyle değerlendirilmiştir. Araştırma verileri 2019 yılı ocak ve şubat aylarında elde edilmiştir. Araştırma sonuçları; işletmelerin paydaş odaklı ve yenilik odaklı davranış sergilediklerinde işletmeye ait performanslarının olumlu etkilendiği ortaya koymuştur. Araştırma sonuçları yenilik odaklılığın paydaş odaklılık ve işletme performansı arasındaki, ilişkide kısmi aracılık etkisine sahip olduğunu ortaya koymuştur. The main aim of this thesis, which is aimed at determining the effects of stakeholder orientation and innovation oriented on the business performance in hospitality businesses, is to reveal that, the focus of marketing is not only the customers but also that they should be included in other social assets in the marketing environment. The research population consists of 358 five-star accommodation businesses operating in Antalya were selected. The sample of the study consists of 195 managers working in various management levels of five star enterprises operating in Antalya province and participating in the research. In the study, the survey method was used. The data obtained from the managers working in various management levels of five star hotel businesses operating in Antalya province were evaluated by statistical analysis techniques through the survey form. Research data were obtained in January and February 2019. Research results; showed that when companies exhibit stakeholder oriented and innovation oriented behavior, their performance is positively affected. Research results revealed that innovation oriented has a partial mediating effect in the relationship between stakeholderoriented and business performance.