Otel İşletmelerinde Kullanılan Motivasyon Araçlarının İşgören Performansı Üzerindeki Etkisi: Edirne İli Örneği
Künye
Özsoy, G. & Aksu, M. (2020). Otel İşletmelerinde Kullanılan Motivasyon Araçlarının İşgören Performansı Üzerindeki Etkisi: Edirne İli Örneği . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research , 4 (1) , 17-42.Özet
Turizm faaliyetleri otel işletmeciliğinin de bünyesinde bulunduğu ve kişilerin hizmet satın aldığı kapsamlı faaliyetlerdir. Otel işletmelerinin birer hizmet işletmesi olması, bu işletmelerde çalışan işgörenleri son derece önemli bir hale getirmiştir. Motivasyonu yüksek, istek ve beklentileri karşılanmış işgörenin vereceği hizmet kuşkusuz ki o derecede kaliteli olacaktır. Otel işletmelerinde verilen hizmet kalitesi ise doğrudan işgörene bağlıdır. Otel işletmelerinde çalışan her işgören verimli çalışma ve performansını arttırmak için çeşitli motivasyon araçlarına gereksinim duyar. Kişiden kişiye göre ihtiyaçların değişmesi motivasyon araçlarını çeşitlendirmiştir. Bu çalışmada Edirne ilindeki otel işletmelerinde kullanılan motivasyon araçlarının işgören performansına etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma amacı doğrultusunda ulaşılan sonuçlara göre katılımcıların performansını en çok etkileyen faktör ekonomik motivasyon araçları olurken psiko-sosyal ve yönetsel faktörlerin de etkisinin olduğu görülmüştür. İşgörenlerin farklı motivasyon araçlarından farklı düzeyde etkilenmeleri motivasyon kavramının kişiden kişiye göre değiştiğini ve performansına yansıdığını ortaya koymaktadır. Motivasyon araçlarından psiko-sosyal araçlar performans değişkenine ait boyutlarının üzerinde etkili olduğunu ve bu etkinin iş ortamında hoşgörü ve verimli çalışmayı tetikler nitelikte olduğu sonucunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca motivasyon araçlarından olan yönetsel araçların performansın hiçbir boyutu üzerinde bir etkiye sahip olmadığı sonucuna varılmıştır. Tourism activities include hotel management and these are the activities by which people purchase services. The hotel businesses are service companies. For this reason has made the hotel employees extremely important. The service provided by highly motivated employees will be better quality. The quality of service at the hotel business depends directly on the employee. Every employee working in a hotel business needs a variety of motivation tools to work efficiently and improve his performance. The change in needs from person to person has diversified the tools of motivation. The change in needs from person to person has diversified the tools of motivation. In this study it is aimed to investigate the effect of motivation tools used in hotel establishments in Edirne province on employee performance. According to results that reached by work aim, while most offering factor of participants performance is motivation implements but also it is seen that psycho social and administrative factors have a hug effect. Employees being affected from different motivation implement in different level and that shows concept of motivation differs from person to person and also reflect their performance. One of the tools of motivation, psycho social tools have shown that it is effective on the dimensions of performance variability and this effect triggers tolerance and productive work in the work enviroment. Furthermore, it is concluded that administrative tools has no any effect on performances level.
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: