Sosyal İlişkiler Ağı Geliştirme Davranışlarının Belirlenmesine Yönelik Lisansüstü Öğrenciler Üzerinde Nitel Bir Çalışma
Künye
Arda, B. & Durmaz, M. G. (2019). Sosyal İlişkiler Ağı Geliştirme Davranışlarının Belirlenmesine Yönelik Lisansüstü Öğrenciler Üzerinde Nitel Bir Çalışma. Management and Political Sciences Review, 1 (2), 111-130.Özet
Sosyalleşmek, günümüzün toplumsal yapısı ve çalışma koşullarının gösterdiği değişim ve gelişim neticesinde gerekli bir unsur halini almıştır. Bu anlamda hayatın her alanında sosyal ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri sürdürebilir kılmak gerekmektedir. Literatürde sosyal ilişkiler ağı geliştirme davranışı sosyal sermaye kavramı ile ilişkilendirilmekle beraber örgütsel, yönetimsel, motivasyonel ve kariyer alanında katkı sağlayan bir unsur olarak değerlendirilmiş ve sonuçları üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda çalışma kapsamında lisansüstü öğrencilerinin sosyal ilişkiler ağı geliştirme davranışı sergilemelerinin nedenlerinin incelenmesi ve ulaşılan sonuçların bir model dâhilinde sunulması amaçlanmaktadır. Araştırma amacı kapsamında bir akademik örgütte öğrenimine devam etmekte olan lisansüstü öğrencileri ile; cinsiyet, yaş ve çalışma durumu gibi farklı kriteler esas alınarak, 24 yapılandırılmış soru formu kullanılarak, mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler MAXQDA nitel veri analizi programı kullanılarak kodlanmış ve kategorize edilmiştir. Kodların ve kategorilerin görselleştirilmesinde frekans analizi, karşılaştırmalı analiz ve ilişki analizlerinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre sosyal ilişki ağı geliştirme davranışını etkileyen faktörlere yönelik olarak sosyal faktörler, çevresel faktörler, bireysel faktörler ve kariyere yönelik faktörler olmak üzere 4 ana tema belirlenmiştir. Socialization has become a necessary element as a result of the change and development of today’s social structure and working conditions. In this sense, to establish social relations in all areas of life and it is necessary to make these relations sustainable. In the literature, social networking development behavior is associated with the concept of social capital, but it is considered as an element that contributes in organizational, managerial, motivational and career fields and its results are emphasized. In this context, it is aimed to examine the reasons of graduate students’ behavior in developing social relations network and present the results within a model. Within the scope of the research, graduate students who are continuing their education in an academic organization; interviews were conducted using 24 structured questionnaires based on different criteria such as gender, age and working status. Data obtained from the interviews were coded and categorized using MAXQDA qualitative data analysis program. Frequency analysis, comparative analysis and relationship analysis were used to visualize codes and categories. According to the results of the analysis, four main themes were determined: social factors, environmental factors, individual factors and career factors for the factors affecting the social networking behavior.
Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/mpsr/issue/51961/650204https://hdl.handle.net/20.500.12428/3362
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: