Arap Dilinde Okuma Kavramı
Künye
Kocabıyık, İ. (2020). Arap Dilinde Okuma Kavramı. Kilitbahir Dergisi, (17), 110-142.Özet
Bu makalenin konusu Arapçada okuma kavramını irdelemektir. Arap dilinde okuma kavramı bilgi ve tecrübenin kapısı sayılır. Bu kavram genelde (???) ,(???? ) ,( ??? ? ? (ve (??? (lafızlarından türeyen mastarlarla ifade edilir. (??? (kök itibariyle ittibâ etti (uydu); (??? (tekrarladı; ?? ? ?? ?düzenli oldu, güzel telaffuz etti ve (?? ? ?? ? (topladı anlamındadır. Okuma kavramı yazma, dinleme ve konuşma becerilerini de kapsar. Okumanın önemi dili kullanma becerisi ile ilgilidir. Dili kullanma becerisi ise dinleme, konuşma, okuma ve yazma eğitimi ile gelişir. Okuma, okuyucunun aklen ve manen gelişmesine katkı yapması, ilmin önemini kavratması, bilgi mirasını aktarması ve böylece kişinin kendini geliştirmesini mümkün kılacaktır. Okumayı teşvik edici yöntemlerin okuyucunun okumayı sevmesinde, okuduğunu kavramasında ve okuduklarını hayata geçirmesinde önemli bir yeri vardır. Okuma becerisini kazanan okuyucu tahlilî ve senteze dayalı metotlarla fikren ve aklen belirli bir seviyeye ulaşabilir. Okumanın sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesine engel olan okuma bozuklukları da öğretmene, kitaplara ve öğrenci kusurlarına bağlı olabilir. Okuma hayatımız içinde sürekli ve disiplinli bir çabayı gerektiren bir dikkattir. To examine the concept of reading in Arabic is the title of this study. The concept of reading in Arabic language is the entry to knowlegde and experience. This concept is usually expressed by the infinitives which derive from (???) ,(???) ,(?? ? ?? (?and (??? (words. By root, (??? (means he/she/it obeyed, (??? (means he/she/it repeated, ?? ? ?? ?means he/she/it was tidy and he/she/it pronounced well and (? ? ??? (? means he/she/it collected. Reading also includes writing, listening and speaking skills. The importance of reading is about the skills to use language. The skills to use language develops through listening, speaking, reading and writing education. Reading contributes readers to develop mentally and spiritually, it makes the significance of science to be recognized, it transfers the knowledge heritage and therefore, it enables individuals to improve themselves. The methods that encourage reading are important for the readers’ love to read, to comprehend what they read and to realize what they read. The readers who gain reading skill, can reach a certain mental level by means of analysis and synthesis methods. Reading disorders, which prevent healthy reading, may also be due to mistakes of teachers, books and students. Reading is a notice that requires a constant and disciplined effort in our lives.
Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kilitbahir/issue/56832/734772https://hdl.handle.net/20.500.12428/3273
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: