Yükseköğretim Öğrencilerinin Yaşam Kalitesine Yönelik Algıları: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği
Künye
Kekeç Morkoç, D., Erdönmez, C. (2018). Yükseköğretim Öğrencilerinin Yaşam Kalitesine Yönelik Algıları: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16 (32) , 509-532.Özet
Hizmet sektörü içerisinde yer alan Yükseköğretim Kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet olmak üzere başlıca üç temel işlevi bulunmaktadır ve bu işlevlerini en iyi şekilde yerine getirmek zorundadır. Üniversiteler, öğrencilerin beklentileri karşılama derecesi ile öğrencinin okulundan memnun olup olmama düzeyini doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle öğrencilerin beklentilerini en üst düzeyde karşılamak, üniversitelerin temel görevlerinden biri olmaktadır. Yaşam kalitesi, kişinin hayatı için önemli olan olanaklara sahip olma, arzularını gerçekleştirme, kişisel gelişim imkanlarından yararlanma, ilgi alanına göre etkinliklere katılma ya da bu etkinliklerde görev alma, çevresinde yararlanabileceği, seçim yapabileceği akademik ve sosyal alanların yer alması ve anlamlı bir yaşam süreci olarak açıklanabilir. Eğitim kurumlarının etkinliği, yaşam kalitesinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesine bağlıdır Araştırma, Üniversite yaşam kalitesinin, öğrenciler tarafından nasıl algılandığının ölçümlenmesi amacıyla yapılmaktadır. 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi; Siyasal Bilimler Fakültesinde öğrenim görmekte olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 2. 3. ve 4. sınıf örgün ve ikinci öğretim öğrencileri ile sınırlıdır. Bu araştırmada, öğrencilerin, üniversite yaşam kalitesine ilişkin algıları var olan şekliyle betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın türü, öğrencilerin var olan yaşam kalitesi düzeylerini ortaya koyması açısından betimsel bir çalışmadır. Verilerin analizinde, Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeğine ve alt boyutlarına ait ortalamaların iki kategorili değişkenlere göre karşılaştırması amacıyla bağımsız örneklem için t testi, üç ve daha fazla kategorili değişkenlere göre karşılaştırması amacıyla ise tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Ayrıca her bir değişken için ölçeğin tamamı ve alt boyutlarına ait toplam puanların ortalaması ve standart sapması hesaplanmıştır. Cinsiyet, bölüm, bölümlerarası, sınıf düzeyi bazında üniversite yaşam kalitesinde farklı algılamalar söz konusudur Higher Education Institutions taking place in the service sector have three main functions, namely education, research and serving the public, and they have to fulfill these functions in the best way. The degree to which universities cover the expectations of students directly affects the level of whether the students satisfy with school or not. For this reason, meeting the expectations of the students at the highest level must be the one of the basic tasks of the universities. The quality of life can be explained as having important possibilities for the person’s life, fulfilling their wishes, making use of personal development opportunities, participating in activities according to their interests, or taking part in these activities, taking advantage of their surroundings and choosing academic and social areas, and a meaningful life process. The effectiveness of educational institutions depends on the evaluation and development of quality of life. The research is aimed to measure how quality of life in university is perceived by students. In the academic year of 2017-2018 in Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi; It is limited to the students of 2nd, 3rd and 4th grade who are studying at the Faculty of Political Science and voluntarily participating in the research. In this research, students’ perceptions of university life quality have been tried to be described as in the existing situation. The type of study is a descriptive study in terms of the level of quality of life of the students. In the analysis of the data, the t-test for the independent sample was used to compare the mean of the University Quality of Life Scale and subscales according to the two categorical variables, one-way ANOVA test was used to compare three and more categorical variables. In addition, the average and standard deviation of the total scores of all the scales and sub-dimensions for each variable were calculated. There are different perceptions of university life quality in terms of gender, department, interdepartmental, class level.
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: