Bireysel Değerler İle Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Düzce Üniversitesi Örneği
Künye
Bozkurt, Ö., Ercan, A., Yurt, İ. (2018). Bireysel Değerler İle Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Düzce Üniversitesi Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (1) , 43-55.Özet
Girişimciler risk alarak sermayesini kar amacı ile yatırıma çeviren kişiler olarak tanımlanmaktadır. Kişilerin girişimci olma eğilimlerini etkileyen çevresel etkenler kadar doğuştan gelen özelliklerde vardır. Girişimcilik eğilimine sahip kişilerin daha fazla başarma güdüsüne sahip oldukları, risk aldıkları, yenilikçi oldukları ve kendilerine güven duydukları bilinmektedir. Bireysel değer kavramı ise toplumun içindeki üyeleri etkileyen, genelleştirilmiş davranışlarla ortaya çıkan paylaşılan davranışlardır. Bireysel değeler kişinin davranışlarını etkiler. Bu çalışmada bireysel değerler, girişimcilik eğilimi ile ilişkili olarak ele alınmıştır. Çalışmanın amacı; Düzce üniversitesi öğrencilerinin bireysel değerleri ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Tabakalı örneklem yöntemi ile 373 kişi araştırmaya dahil edilmiştir. Girişimcilik eğilimi tek boyut olarak değerlendirilmiştir. Bireysel ise değerler başarma, sükûnet, evrensellik ve bireysellik olmak üzere dört boyutta incelenmiştir. Araştırma sonucunda bireysel değerler ile girişimcilik eğilimi arasında anlamlı ilişkinin olduğu görülmüştür. Bireysel değerleri oluşturan 4 boyuttan en yüksek oranlı ilişkiye sahip olan boyut ise başarma eğilimi olmuştur. Araştırmada bireysel değerler ve girişimcilik eğilimi değişkenlerine yönelik olarak demografik özelliler açısından örneklemdeki tek farklılık cinsiyet açısından ortaya çıkmıştır. Kadınların bieysel değer algıları erkelere oran ile daha yüksektir Entrepreneurs are defined as people who take risks and invest their capital with profit-making purposes. There are innate qualities as well as environmental factors that influence the tendency of people to be entrepreneurs. It is known that those with entrepreneurial tendencies have the potential to achieve more, risk taking, innovative and self-confident. The concept of individual value is the shared behavior that affects the members of the society and emerges with generalized behavior. Individual values affect the behavior of the person. In this study, individual values are considered in relation to entrepreneurship tendency. Purpose of the study; assess the relationship between individual values of students and entrepreneurship tendency in Düzce University. Survey technique was used in the research. 373 people were included in the survey by stratified sample method. Entrepreneurship tendency was examined in four dimensions as achievement, serenity, universality and individuality in the study evaluated as one dimension. As a result of, the research, it is seen that there is a meaningful relationship between individual values and entrepreneurship tendency. The dimension with the highest proportion of the 4 dimensions that constitute individual values was the tendency to achieve the only difference in demographic characteristics regarding the individual values and entrepreneurship tendency variables in the survey was gender. Women’s perceptions of biennial value are higher than men
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: