Çevirim İçi Argümantasyon Uygulaması ile Destekli Argümantasyona Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Çevreye Yönelik Bilgi ve Farkındalık Becerisi Üzerine Etkisi
Citation
Fettahlıoğlu, P. (2016). Çevirim İçi Argümantasyon Uygulaması ile Destekli Argümantasyona Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Çevreye Yönelik Bilgi ve Farkındalık Becerisi Üzerine Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1311-1336.Abstract
Bu çalı?manın amacı üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmeni adaylarının çevreye yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin belirlenerek bu becerilerin geli?tirilmesinde ders içi ve çevirim içi argümantasyon uygulamalarının etkisini incelemektir. Ara?tırma açımlayıcı sıralı karma yönteme göre hazırlanmı?tır. Ara?tırmanın nicel kısmında deneysel öncesi desenlerden tek gruplu ön-test son-test modeli kullanılmı?tır. Nitel kısım ise durum çalı?ması modeline göre desenlenmi?tir. Ara?tırma Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi ?lköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 24, 3. Sınıf fen bilgisi öğretmeni adayı ile gerçekle?tirilmi?tir. Ayrıca uygulama sonunda çevirim içi grubuna katılan 3 katılmayan 3 olmak üzere toplam 6 öğretmen adayı ile görü?me yapılmı?tır. Ara?tırmada öğrencilerin çevreye yönelik farkındalıklarını belirlemek için uygulama öncesinde ve sonrasında ekosistemle ilgili iki dakika süreli bir video kullanılmı?tır. Öğrencilere bu video izletildikten sonra 10 dakika verilerek öğrencilerin videoda dikkatlerini çeken olayları ve durumları yazmaları istenmi?tir. Öğrencilerin çevreye yönelik bilgi düzeyleri ise ara?tırmacı tarafından geli?tirilen çevreye yönelik bilgi testi ile tespit edilmi?tir. Ara?tırmada ayrıca uygulama sonunda görü?me formu kullanılarak öğretmen adaylarının uygulama ile ilgili görü?leri alınmı?tır. Nicel verilerin analizi bağımlı gruplar t testi ve eta kare korelasyon katsayısı; nitel verilerin analizi ise kategorisel analiz tekniği ile analiz edilmi?tir. Uygulama sonunda öğretmen adaylarının bilgi seviyelerinde ve farkındalık düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmi?tir. The purpose of this study is investigate 3th grade preservice science teachers? environmental knowledge and awareness levels and impact of the classroom and online argumentation application on development of these skills. Sequental explanatory mixed method research design was employed in the study. One group pretest- posttest model has been used as the quantitative research method and case study has been used as the qualitative research method in this study. 24 preservice Science teachers studying Gazi University Gazi Educational Faculty Science Education Department have been participated in the study. Also at the end of this study ıt was interviewed 6 preservice science teachers. In this study ıt was used a video 2 minutes related to environment in order to determine preservice science teachers „environmental awareness as pretest and posttest. It was given 10 minutes to them. In 10 minutes it was asked to draw events and situations they see while watching video. It was determined preservice science teachers? environmental knowledge levels using environmental knowledge test developed by researcher. Also in this study it was taken preservice science teachers? views about application using interview form at the end of this study. The quantitative data obtained in the study were analyzed via paired sample t-test and effect size. The qualitative data obtained in the study were analyzed categorical analysis technique. At the end of this study, it was determined statistically significant increase in their environmental awareness and knowledge level.
Collections
The following license files are associated with this item: