Necessity of raising Turkish language teachers as a foreign language and proposal for a bachelor’s degree
Künye
Kana, F., Boylu, E. ve Başar, U. (2016). Necessity of raising Turkish language teachers as a foreign language and proposal for a bachelor’s degree. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (5), 1125-1138.Özet
In the last decade, a significant rise has been seen in Turkish language teaching as a foreign language and new disciplines such as “Turkish teaching to Turkic speakers” and “Turkish teaching to bilingual Turkish children “ has emerged. Moreover, Turkish is being taught as a foreign language in Turkish language centers at universities and special courses in almost all the cities in Turkey, and also more than 40 Turkish Cultural Centers established by Yunus Emre Institute and Turkology departments abroad. Qualified teachers is import in Turkish teaching like all the other branches of teaching. However, today the strong need for Turkish teachers are satisfied by the teachers with different backgrounds. Even it is observed that teachers with different backgrounds ranging from foreign language graduates to philology graduates are teaching Turkish. It is a known fact that Turkish and Turkish Literature Education departments are not specially designed for Turkish teaching to foreigner or Turks living abroad. Despite the fact that the teacher needs were attempted to be satisfied by certificate programs in universities for the last few years, the quality of these certificate programs are seriously questioned. Therefore, considering the current needs, educating Turkish teachers as a foreign language is becoming a must rather than a need. In this sense, the aim of this work is to present a proposal for an undergraduate program for “Turkish Teaching as a Foreign Language Major Field” to raise qualified Turkish teachers as a foreign language. Moreover some proposals are presented to solve the current problems in the field. Son on yılda Türkçenin yabancılara öğretimi alanında dikkate değer mesafelerin kat edildiği ve bu disiplinin “Türk soylulara Türkçe öğretimi”, “İki dilli Türk çocuklara Türkçe öğretimi” gibi alt disiplinlere ayrılmaya başladığı görülmektedir. Ayrıca Türkiye’de hemen hemen her şehirdeki üniversiteler bünyesinde kurulan Türkçe öğretim merkezleri ve özel dil kurslarında, Türkiye dışında ise Yunus Emre Enstitüsü tarafın açılan 40’dan fazla Türk Kültür Merkezinde ve Türkoloji bölümlerinde de Türkçe yabancı dil olarak öğretilmektedir. Eğitimin her alanında olduğu gibi yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında da nitelikli öğretmen unsuru önemlidir. Ancak günümüzde ciddi bir şekilde hissedilen yabancı dil olarak Türkçe öğretmeni ihtiyacı oldukça farklı altyapılara sahip öğretmenler tarafından karşılanmaktadır. Öyle ki yabancı dil bölümleri mezunlarından dil bilim bölümü mezunlarına kadar pek çok farklı branşta öğretmenin yabancı dil olarak Türkçe öğrettiğine şahit olunmaktadır. Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği gibi mevcut lisans programlarının da yabancılara veya yurt dışında yaşayan Türklere Türkçe öğretebilmek amacıyla kurulmadığı veya süreç içerisinde bu ihtiyaca cevap verecek şekilde yapılandırılmadığı bilinmektedir. Söz konusu öğretmen ihtiyacının özellikle son birkaç yılda üniversitelerce açılan kısa süreli yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sertifika programlarıyla kapatılmaya çalışıldığı görülse de, bu sertifika programlarının niteliği ciddi şekilde tartışmaya açıktır. Bu nedenle mevcut ihtiyaçlar göz önünde bulundurulduğunda yabancı dil olarak Türkçe öğretmeni yetiştirmek bir ihtiyaçtan ziyade zorunluluk haline gelmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, nitelikli yabancı dil olarak Türkçe öğretmeni yetiştirmek üzere ileride kurulabilecek “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ana Bilim Dalı” için bir lisans programı önerisi sunmaktır. Ayrıca çalışmanın sonunda mevcut sorunu çözmek adına da bazı öneriler sunulmuştur.
Bağlantı
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000200470/5000172952https://hdl.handle.net/20.500.12428/1590
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: