لفظة ‘ عرب ’ بين الدلالة اللغوية والقومية عند العرب الجاهليين
Citation
Al-Juneidi, O. (2016). لفظة ‘ عرب ’ بين الدلالة اللغوية والقومية عند العرب الجاهليين [Cahiliyye döneminde “Arap” kelimesinin dilsel ve etnik anlam bakımından kullanımı]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8, 51-79.Abstract
Bazı modern dilbilimciler, cahiliye Araplarının “Arap” kelimesini açık bir şekilde milli/etnik anlamda kullanmadıkları görüşündedirler. Yine söz konusu dilbilimciler, cahiliye Araplarının safları birleştirecek ve aynı topraklar üzerinde kabileler halinde yaşamayı sağlayacak milli bağ bilincine sahip olmadıklarını öne sürmektedirler. Aynı dilbilimciler cahiliye şiirinde a-r-b/??? kökünden türemiş etnik ve milli anlam taşıyan tek bir kelimeye rastlanmadığı ve Kur’ân-ı Kerim’in de bu kelimeyi tahsis ederek tüm Arapları kuşatacak ulus için özel isim yaptığını düşünmektedirler. Akabinde söz konusu görüşleri reddeden ve adı geçen anlamın cahiliye Arapları tarafından kullanıldığını ortaya koyan çağdaş Arap dil bilimcilerinden bir başka grup öne çıkmıştır. Her gruba ait geçerli delil ve argümanlar bulunmaktadır. Bu çalışmada sadece akli delillere değil aksine nakli delillere ve bilinen gerçeklere dayalı bir görüş ile katkıda bulunmak istedik. Bunu da titiz bir tümevarım yöntemi yoluyla cahiliye gerçeğinde yapmaya çalıştık. Söz konusu yöntem? bu anlamı cahiliye ve onu izleyen dönemi kapsayacak edebi mirasta araştırmaktadır. Bu çalışma ile konuya katkıda bulunduğumuzu düşünüyorum. Some modernist linguists believe that national meaning of the word “Arabs” was not clear for Arabs in the pre-Islamic times (Jahiliyya), and they did not feel the meaning of the National Association, which brought them together as tribes living on the same land, and did not find in the pre-Islamic poetry on a one word to from the root “Arabs” show on national meaning or strain, and the Koran is devoted this word and make the national meaning include all Arabs. Another team deny these views and proved the sense of the national meaning among Arabs in the pre-Islamic times. Anyway, both have a reasoning. I wanted to contribute an opinion on this subject based on concrete facts and evidence not only mental conclusions, through extrapolation of Jahiliyy reality explore this meaning and look for it in the literary heritage from this period and the next, and I was able to get what I think a contribution in this subject.
URI
http://dergipark.ulakbim.gov.tr/comuifd/article/view/5000187530/5000165057https://hdl.handle.net/20.500.12428/1484
Collections
The following license files are associated with this item: