Işık ünitesinde similasyon yönteminin kullanılmasının öğrencilerin Fen başarısına ve Fen tutumlarına etkisi
Citation
Küçük, T. (2014). Işık ünitesinde similasyon yönteminin kullanılmasının öğrencilerin Fen başarısına ve Fen tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleAbstract
Bu tez çalışmasında, bilgisayar ortamında gerçek durumların birebir oluşturulmasını sağlayan simülasyon yönteminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi incelenmiştir. Çalışmanın evren ve örneklemi Çanakkale ili Kepez ilçesi Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu 7.sınıfta öğrenim gören 98 öğrencidir. Deney grubu olarak 7/A ve 7/C sınıflarından toplam 52 öğrenci, kontrol grubu olaraksa 7/B ve 7/D sınıflarından toplam 46 öğrenci seçilmiştir. Öntest sontest kontrol gruplu desen kullanılan araştırmada, fen akademik başarı testi ve fene karşı tutum ölçeğinden oluşan iki adet veri toplama aracı kullanılmıştır. Fen Akademik Başarı Testi, ışık ünitesi ile ilgili 48 çoktan seçmeli sorudan oluşmaktadır. Fen ve Teknoloji Tutum Testi ise, 20 maddeden oluşmakta olup 5’li likert olarak yapılandırılmıştır. Çalışmanın uygulanmasında deney grubu öğrencilerine simülasyon yöntemi ile, kontrol grubu öğrencilerine ise yapılandırmacı yaklaşım yöntemi ile ders anlatımı yapılmıştır. Başlangıçta, deney ve kontrol grubunun akademik başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Beş haftalık ders anlatımının sonunda da, deney grubu ve kontrol grubunun akademik başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Simülasyon yöntemi ve yapılandırmacı yaklaşım yöntemi ile ders anlatımı yapıldığında, deney ve kontrol grubunun fen akademik başarısı artmış fakat fene karşı tutum puanlarında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Sonuç olarak, farklı öğretim metodları kullanıldığı halde, deney ve kontrol grupları arasında tutum ve başarı bakımından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. The study has examined the effect of simulation method that replicates real-life situations in computer on the achievement and attitude of students. The population and sample of the study is 98 students in 7th grade of Mehmet Akif Ersoy High school in Kepez district of Canakkale. This study has included a total of 52 students in 7/A and 7/C classrooms as experimental group and a total of 46 students in 7/B and 7/C classrooms as control group. With a design of pretest-posttest-control group, the study has utilized two data collection tools consisting of science academic success test and attitude scale towards science. Science Academic Success Test has been composed of 48 multiple choice questions related to light unit. Science and Technology Attitude Test is a 5-point Likert-type of 20 items. In regard to the implementation of the study, the students of experiment group have been given a lecture with simulation method while the lecture given to the students of control group has been conducted by a constructivist approach method. There is initially no statistically significant difference between the academic success scores of experimental and control group. At the end of a five-week lecture, no statistically difference has yet been found between the scores of experimental and control group. After the lectures with simulation method and constructivist approach method, there has been an increase in the science academic success of experimental and control group, but there has been no significant difference between the scores of attitude towards science. In conclusion, a significant difference between experimental and control group in terms of attitude and success has not been found despite the use of different teaching methods.
Collections
The following license files are associated with this item: