Türk kamu yönetim sisteminde devlet okullarındaki yöneticilerin performanslarının değerlendirilmesine ilişkin bir alan araştırması: İzmir örneği
Künye
Güngör, A. (2015). Türk kamu yönetim sisteminde devlet okullarındaki yöneticilerin performanslarının değerlendirilmesine ilişkin bir alan araştırması: İzmir örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleÖzet
Örgüt çalışanlarının başarısını saptamak ve geliştirmek için yapılan çalışmaların tümü olarak tanımlanan performans değerlendirmesi, modern insan kaynakları politikasının en önemli araçlarından birisi olmaktadır. Günümüz yönetim anlayışındaki gelişmeler beraberinde okul yöneticisinin rolünü de değiştirmiştir. Özellikle klasik tip değerlendirmeden, insan kaynakları yönetimine dayalı performans değerlendirme sistemi denemeleri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılmış; fakat sistemleşmiş performans değerlendirme kriterleri oluşturulamamıştır. Bu çalışmanın amacı, İzmir ilindeki ilkokul ve ortaokul yönetici performans değerlendirme ölçütlerinin neler olması gerektiği, performansı düşüren etkenlerin neler olduğu, performans değerlendirmesinde dikkate alınması gereken yaklaşımlar, performans değerlendirme sonuçlarının kullanılacağı yerler alt boyutlarına ilişkin ilkokul ve ortaokul yöneticisi ve öğretmenlerinin görüşlerini ve bu grupların görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu araştırma İzmir ili, ilçelerindeki 51 devlet okulunda (ilkokul ve ortaokul) çalışan yönetici ve öğretmenlerden toplanan kişisel bilgi formu ve ölçek verilerinden oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekanslardan yararlanılmış, ortalamalar arasındaki farkların manidarlığını saptamak için yönetici ve öğretmenlerin görevi, kıdemi, okuldaki görev süresi, çalıştığı okulun mevcudu, öğrenim durumu, performanslarının kimler tarafından değerlendirileceği, performans değerlendirmesinin hangi sıklıkla yapılacağı değişkenlerine göre oluşturulan grupların görüşleri ile ilgili olarak varyans analizi yapılmıştır. Performans değerlendirme ölçütlerinin, performansı düşüren etkenler, performans değerlendirmesinde dikkate alınması gereken yaklaşımlar, performans değerlendirme sonuçlarının kullanılacağı yerler alt boyutlarının katılımcılar arasında görevi, kıdemi, çalıştığı okulun mevcudu, performanslarının kimler tarafından değerlendirileceği, performans değerlendirmesinin hangi sıklıkla yapılacağı değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Görev süresi ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmadığı görülmüştür. Performance evaluation defined as all of the attempts to determine the success and development of the employees is one of the most important tools of modern human resources policy. Developments in today’s management philosophy have changed the role of school administrators with it. In particular, the transition from the classical type of evaluation to performance evaluation system based on human resources management were tried out by the Ministry of Education; but systematized performance evaluation criteria could not be established. The purpose of this study is to determine performance evaluation criteria for administrators working in primary and secondary schools in İzmir, the factors that lower the administrator’s performance, the approach to be considered in the performance evaluation. Moreover, this study aims at identifying the preferences of secondary school administrators and teachers about the subdomains results will be used and any significant differences between these groups. The data of this research is obtained via personal information form and scale from teachers and administrators working at 51 state schools (primary and secondary) in districts of Izmir province. Percentages and frequencies were used in the analysis of data and a variance analysis has been carried out to determine the significant differences between the averages of groups formed according to the variables of duty of administrators and the teachers, seniority, tenure, school size, educational status, performance evaluation frequency. Performance evaluation criteria has been shown to differ significantly within the subdimensions factors reducing performance, the approach to be taken into account in the performance evaluation, and performance evaluation tasks among the participants with respect to the variables seniority, school size, performance evaluators and frequency of the performance evaluation. There is no significant difference with respect to the variables tenure and education status.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: