Opinions of Prosective Class Teachers About Their Proficiency in Using Alternative Assessment-Evaluation Instruments
Citation
Şahin, Ç. ve Abalı Öztürk Y. (2015). Opinions of Prosective Class Teachers About Their Proficiency in Using Alternative Assessment-Evaluation Instruments. Eğitimde Kuram ve Uygulama.11(2), 438-459.Abstract
The purpose of this study is to reveal the opinions of prospective teachers about their proficiency in using alternative assessment and evaluation instruments in their future career. In this study, qualitative research method and in the data analysis, content analysis is used. Study group consists of 36 prospective class teachers (14 male, 22 female) who took the course “Assessment and Evaluation”. In data collection, interview technique is used. Candidates have reported that from alternative assessment instruments they saw themselves adequate in portfolio and project. Study group expressed that they are not sufficient in diagnostic tree and concept map. Their reason for being insufficient in diagnostic tree is having difficulty in preparing questions (that measures same gains) at the same degree and scoring them. Çalışmanın amacı; sınıf öğretmeni adaylarının ileriki meslek hayatlarında alternatif ölçme-değerlendirme araçlarını kullanma konusundaki yeterliliklerine ilişkin görüşlerini ortaya koyabilmektir. Araştırma; nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseni esas alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu; araştırmacılar tarafından yürütülen “ölçme-değerlendirme” dersini almış olmaları, geleneksel ve alternatif ölçme-değerlendirme araçları ile ilgili teorik ve uygulama bilgisine sahip olmaları dikkate alınarak; amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla seçilen 36 sınıf öğretmeni adayı (3.sınıf) oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, görüşme tekniği kullanılmış ve uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin incelenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adayları, alternatif ölçme araçlarından portfolyo ve projede kendilerini yeterli gördüklerini bildirmişlerdir. Çalışma grubu, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kavram haritasında kendilerini yeterli görmediklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının tanılayıcı dallanmış ağaç ölçme aracında kendilerini yeterli görmemelerinin gerekçeleri ise; aynı kazanımları ölçen, aynı zorluk derecesine sahip soru hazırlamada ve puanlamayı yapmada zorlanmalarıdır.
Collections
The following license files are associated with this item: