Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorEner, Meliha
dc.contributor.authorYelkikalan, Nazan
dc.date.accessioned2015-05-13T07:52:23Z
dc.date.available2015-05-13T07:52:23Z
dc.date.issued2007-06
dc.identifier.citationEner, M. ve Yelkikalan, N. (2007). Outsourcing as an business strategy and its role in international trade. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 2(1), 127-141.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/959
dc.description.abstractOutsourcing global ve rekabetçi ticaret alanında yaygın olarak kullanılmaktadır. Outsourcingde sirketler özgün faaliyetleri üzerine odaklanırken, diger hizmetleri yabancı partnerlerinden tedarik etmektedir. Özellikle bazı gelismekte olan ülkeler daha önce gelismis ülkelerin gerçeklestirdigi outsourcing faaliyetlerini yapmaktadır. Bu durum gelismis ülkelerin bazılarında issizlige neden olmaktadır. Gelismis ülkeler avantajlı oldukları sektörlerde outsourcingin isgücü üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmaya çalısmaktadır. Outsourcing genellikle telekominikasyon, gayrimenkul, yönetim, lojistik, üretim, müsteri hizmetleri, insan kaynakları ve finansal hizmetlerde uygulanmaktadır. Sirketler outsourcing’in yaygın olarak uygulanması ile yapabilecekleri en iyi isi yapma fırsatını yakalayacaklardır.en_US
dc.description.abstractOutsourcing process is used extensively in globalized and competetive trade. Thus, corporations focus on their specific activities and provides other services from foreign partners. Especially, some developing countries initiated outsourcing which is previously carried out by developed ones. That situation causes unemployment in various developed countries analysed. Developed countries try to diminish the negative effects of outsourcing on labour force in their advantageous sectors. Outsourcing is used mostly in areas including telecommunication, real estate, management, logistics, production, customer services, human resources and financial areas (Öztürk, Sezgili, 2002). Companies will find an opportunity to do their best jobs with the intensive application of outsourcing.en_US
dc.language.isoingen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDış kaynak kullanımıen_US
dc.subjectUluslararası ticareten_US
dc.subjectGelişmekte olan ülkeleren_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectStratejien_US
dc.subjectOutsourcingen_US
dc.subjectInternational tradeen_US
dc.subjectDeveloping countriesen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.subjectStrategyen_US
dc.titleOutsourcing as an Business Strategy and Its Role in International Tradeen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR59118en_US
dc.authoridTR124554en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record