Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBaşaran Alagöz, Selda
dc.date.accessioned2015-05-11T14:43:59Z
dc.date.available2015-05-11T14:43:59Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationBaşaran Alagöz, S. (2008). Girişimcinin sihirli anahtarı: marka. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(1), 59-69.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/944
dc.description.abstractGünümüzdeki yoğun rekabet ortamında kalıcı bir markaya sahip olmak, işletmelerin başarılı bir pazarlama stratejisi uygulayabilmeleri için son derece önemlidir. İstek ve ihtiyaçları sürekli olarak artan ve giderek daha zor beğenir hale gelen müşterilerin sadakatini kazanabilmek ve onları işletmede tutabilmek için müşteri ile marka arasındaki ilişkiyi güçlendirmek ve kalıcı hale getirmek gerekmektedir. Günümüzde pazarlama stratejisinde farklılaşmayı başaran firmalar, büyük rekabet gücü elde ederek bu başarılarını markalaşma sürecine yansıtmak durumundadırlar. Marka tüketicilerin aklında kalan isim, işaret, sembol ya da renktir. Kimi zaman sadece renk bir markayı metrelerce öteden algılamamız için yeterli iken kimi zaman bir işaret ya da sevimli bir semboldür aklımızda kalan. Yada bir marka sloganını öyle benimseriz ki, ürün yaşam evresini tamamlasa bile hala dillerde kalır bir atasözü veya bir deyim gibi. Böyle bir marka öğesine sahip olmak tüm girişimcilerin hayalidir Bu çalışmada girişimci için çok önemli olan marka stratejilerinin genel bir değerlendirmesi ele alınacak ve bunun örnekleri sunulmaya çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstractIn todays thick competition environment having a long lasting brand is too important for companies to apply a successful marketing strategy. Customers' wants and needs are increasing continuously and they are not like goods so easyly. To gain consumer loyalty and to catch them with the company, we have to strengthen and make permanent the relationship between customers and the brand. Now a days companies that succeed in making a difference in marketing strategy have to gain a big competition power and they have to reflect these successes in to branding process. Brand is a name, a sign, a symbol, or a colour that have place on customers' minds. Sometimes only one colour is enough to perceive a brand from meters away, and sometimes it is a sign or a pretty symbol that have place on our minds. Or sometimes we absorb a brand's slogan indeed, and wreheas it completes its life cycle, we continue to use that slogan as a proverb or an idiom.To have such a brand element is all entrepreneurs' dream. In this study I will do a general evaluation of brand strategies which are too important for an entreprenuer and give some examples about this topic.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka stratejilerien_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand strategyen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.titleGirişimcinin Sihirli Anahtarı : Markaen_US
dc.title.alternativeThe Magic Key of the Entrepreneur : Branden_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR54919en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record