Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorPolat, Eray
dc.contributor.authorÖzdemir Yılmaz, Gülay
dc.date.accessioned2015-04-30T12:10:14Z
dc.date.available2015-04-30T12:10:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPolat, E. ve Özdemir Yılmaz, G. (2014). Kalkınma ajanslarının turizmin gelişmesindeki önemi: Güney Marmara Kalkınma Ajansı örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 137-160.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/913
dc.description.abstractKaynakların etkin ve yerinde kullanımı için kalkınma çabalarının ulusal düzeyden bölgesel hatta yerel düzeye indiği söylenebilir. Yerel düzeye inen kalkınma çabalarının yeni aktörleri ise kalkınma ajanslarıdır. Yerelin kalkındırılarak bölgesel gelişmenin sağlanabilmesi ve bölgelerin rekabet edebilirliğinin arttırılabilmesi konusunda kalkınma ajansları önemli görevler üstlenmektedirler. Bu çalışmada, yeni kurulmuş olmalarına rağmen kısa sürede etkin birer kurum haline gelen kalkınma ajanslarının kavramsal çerçevesi çizildikten sonra bölgelerindeki turizm gelişimindeki önemi ortaya konulmaktadır. Bu bilgiler doğrultusunda Balıkesir ilinin de bağlı olduğu Güney Marmara Kalkınma Ajansı örnek olarak incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; ajansın, ilin gelişimi için turizmi çok önemli bir noktaya yerleştirdiği ve bu kapsamda haritalama çalışmalarının yapılması, kültürel zenginliğin ortaya çıkarılarak turizm çekiciliğine dönüştürülmesi, özellikle sağlık ve termal turizme yönelik alt ve üst yapının güçlendirilmesi ve ikinci konutlar sorununun giderilmesi gibi hedeflerinin olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractFor effective and appropriate use of resources we can say that development efforts shift from national level to regional level and also to local level. Development agencies are the new actors of local development efforts. Development agencies are very important for providing regional development and increasing competitiveness of the regions. Although they are recently established, in our country development agencies are successful. In this study, after conceptual framework of the development agencies had been drawn, their importance about tourism development has been mentioned. Based on this information South Marmara Development Agency which includes Balikesir province viewed as an example. Interview technique were used as one of the qualitative research methods. According to the results, tourism has been put into an important point by the development agency by mapping studies, transforming cultural richness into tourism appeal, improving tourism infrastructure and superstructure (particularly health and thermal) and eliminating second home problem.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKalkınma ajansıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectGüney Marmara Kalkınma Ajansıen_US
dc.subjectBalıkesiren_US
dc.subjectDevelopment agencyen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectSouth Marmara Development Agencyen_US
dc.titleKalkınma Ajanslarının Turizmin Gelişmesindeki Önemi : Güney Marmara Kalkınma Ajansı Örneğien_US
dc.title.alternativeImportance of Development Agencies for Tourism Development : An Example of South Marmara Development Agencyen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR36400en_US
dc.authoridTR39737en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record