Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKeklik, Kader
dc.contributor.authorKaraboğa, Hasan Aykut
dc.contributor.authorKürkçü, Recep
dc.date.accessioned2024-11-01T06:54:02Z
dc.date.available2024-11-01T06:54:02Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationKeklik, K., Karaboğa, H. A., & Kürkçü, R. (2023). Spor Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 37-52.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/78982/1257797
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6660
dc.descriptionBu çalışma Yazar Kader KEKLİK’in yüksek lisans tezinden üretilmiştir.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerinin temel demografik değişkenler açısından incelenmesidir. Yöntem: Araştırmanın örneklemi 2021-2022 eğitim öğretim yılında 5 farklı ilde yer alan devlet üniversitelerinin (Amasya, Tokat, Samsun, Kastamonu, Zonguldak) Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 184 kadın ve 332 erkek öğrenciden oluşmuştur. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve sosyalleşme düzeylerinin belirlenmesinde, Şahan (2007) tarafından geliştirilen ‘’Spor ve Sosyalleşme Ölçeği” ’nin ‘‘Sosyalleşme Boyutundan’’ yararlanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Parametrik testlerin kullanımının uygun olmadığı durumlarda ise parametrik testlerin alternatifi olan Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda öğrencilerin cinsiyet, öğrenim gördükleri üniversite ve bölüm seçimi ile ilgili tercihleri bakımından sosyalleşme düzeylerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Çalışma, elde edilen bulgular neticesinde gelecekte spor bilimleri alanında yapılacak araştırmalara kaynak teşkil edecektir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study is to examine the socialization levels of sports education students in terms of basic demographic variables. Method: The sample of the research consisted of 184 female and 332 male students who were enrolled in the Faculty of Sport Sciences at universities in five different provinces (Amasya, Tokat, Samsun, Kastamonu, Zonguldak) during the 2021-2022 academic year. The researchers used a "Personal Information Form" to collect data and the "Socialization Dimension" of the "Sports and Socialization Scale" developed by Şahan (2007) to measure socialization levels. Parametric tests such as t-test and ANOVA were used to analyze the data. Non-parametric tests such as Mann Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used as alternatives to parametric tests when appropriate. Results: The research found statistically significant differences in socialization levels of students based on gender, university, and department choice. Conclusion: The findings of this study can serve as a foundation for future research in the field of sports sciences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyalleşmeen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectSosyalleşme Düzeyien_US
dc.subjectSocializationen_US
dc.subjectSport Scienceen_US
dc.subjectSocialization Levelsen_US
dc.titleSpor Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the Socialization Level of Sports Education University Students According to Demographic Variablesen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record