İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin yeni öğretim programı hakkındaki düşünceleri
Künye
Çelik Şen, Y. (2010). İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin yeni öğretim programı hakkındaki düşünceleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleÖzet
Bu araştırma, İlköğretim I. kademede görev yapan öğretmenlerin 2005-2006 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan yeni ilköğretim programı ve bu programın temel aldığı yapılandırmacı yaklaşımın uygulanmasına yönelik düşüncelerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak görüşülen kişilerin deneyimlerinden yararlanarak amaçtan sapmadan farklı düşünceleri keşfetmek amaçlandığından yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Böylelikle araştırma esnasında araştırılan konunun yanında başka konular hakkında da araştırmacının sorular sormasına ve bilgi sahibi olmasına olanak sağlanmıştır. 2008-2009 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde çeşitli ilköğretim okullarında görev yapan 31 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden Strauss ve Corbin'in yaklaşımı olan gömülü teori yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın analiz safhasında öğretmenlerle yapılan görüşmelerde her soruya vermiş oldukları cevaplar satır satır okunup incelenerek araştırmanın amacına uygun olduğu düşünülen ifadelerin altları çizilmiş ve bir kelime veya kelime grubuyla kodlanmıştır. Böylelikle, kodlanan bir veri aynı özelliklere sahip olan başka bir veri ile aynı kodu almıştır. Böylelikle, analiz sonrasında verilerden elde edilen kavramlar arasındaki ilişkiler ortaya konulmuştur. Araştırmada görüşmeler sonucu elde edilen bulguların analizi sonucunda "öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşım üzerine düşünceleri", "yeni ilköğretim programının getirdiği değişiklikler", "yeni ilköğretim programının uygulanması sırasında karşılaşılan zorluklar" olmak üzere üç ana kategori oluşmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımı kavram olarak tanımlayamadıkları ancak, deneyimlerinden ve derslerde kullandıkları yöntemlerden yola çıkarak açıkladıkları görülmüştür.Araştırma bulguları dikkate alındığında, öğretmenlere, yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili detaylı bilgi edinmeleri ve böylelikle yeni ilköğretim programını etkili bir biçimde uygulayabilmeleri için, hizmet içi eğitime ihtiyaç duyulmaktadır.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: