Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYakut, Sedat
dc.contributor.authorMaya, İlknur
dc.date.accessioned2024-10-17T11:11:31Z
dc.date.available2024-10-17T11:11:31Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationYakut, S., & Maya, İ. (2022). The Impact of Motivational Language Which School Principals Use on Teachers’ Organizational Commitment. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), 68-82.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/72826/1182347
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6567
dc.descriptionThis researh was derived from the master's thesis conducted by Sedat YAKUT under the supervision of Prof. Dr. İlknur MAYA.en_US
dc.description.abstractIn this researh, it is aimed to determine the impact of motivational language which school principals use on teachers' organizational commitment. The research was designed in a quantitative research and survey model. The data were collected from 826 teachers who work in 58 public schools at the high school level in Çanakkale, Turkey, using the "Organizational Commitment Scale for Teachers" and the "Motivational Language Scale". The data were entered in SPSS program and analyzed by frequency, percentage, Kruskal Wallis-H test, Mann Whitney-U test, correlation and multiple regression. In addition, it has been determined that there is a highly significant relationship between motivational language and organizational commitment according to teachers' perceptions, and that the motivational language used by school principals significantly affects organizational commitment.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada okul müdürlerinin kullandığı motivasyonel dilin öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisininin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma ve tarama modelinde tasarlanmıştır. Veriler Türkiye'de Çanakkale ilinde yer alan lise düzeyinde 58 devlet okulunda çalışan 826 öğretmene “Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği” ve “Motivasyonel Dil Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS programında incelenmiş olup frekans, yüzde, Kruskal Wallis-H testi, Mann Whitney-U testi, korelasyon ve çoklu regresyon yapılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin motivasyonel dili ve örgütsel bağlılığı algılamasında çeşitli değişkenlere göre istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin algısına göre motivasyonel dil ile örgütsel bağlılık arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ve okul müdürlerinin kullandığı motivasyonel dilin örgütsel bağlılığı anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiştiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivational languageen_US
dc.subjectSchool principalen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectOrganizational commitmenten_US
dc.subjectMotivasyonel dilen_US
dc.subjectOkul müdürüen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectÖrgütsel bağlılıken_US
dc.titleThe Impact of Motivational Language Which School Principals Use on Teachers' Organizational Commitmenten_US
dc.title.alternativeOkul Müdürlerinin Kullandığı Motivasyonel Dilin Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığı Üzerine Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-9964-1382en_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage68en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.institutionauthorMaya, İlknur
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosidKIJ-3868-2024en_US
dc.authorscopusid55179202500en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record