Türkiye’de COVID-19 Salgınının Tüketici ve Üretici Davranışları Üzerindeki Etkisi
Citation
Can, G., & Kılıç, F. (2021). Türkiye’de COVID-19 Salgınının Tüketici ve Üretici Davranışları Üzerindeki Etkisi. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 17-27.Abstract
İnsanlar olağanüstü bir durumla karşılaştığında, oluşan yeni durumdan daha az etkilenebilmek hatta avantaj sağlayabilmek için davranışlarını değiştirebilmektedirler. COVID-19 salgını bugün insanoğlunun içinde bulunduğu olağanüstü bir durumu yansıtmaktadır. Salgın bütün dünyayı sosyo-ekonomik, kültürel ve politik çapta etkilemektedir. Etkilerin şiddetini azaltmak ve hastalığın yayılmasını kontrol etmek adına karantina ve sosyal uzaklaşma zorunlulukları gibi çeşitli önlemler alınmıştır. Halk sağlığı için alınan önlemler ekonominin tüm unsurları ile bağlantılı olması nedeniyle ekonomik konjonktürü olumsuz yönde etkilenmiştir. Hükümetlerin makro düzeyde aldığı önlemler yanında her bir tüketici ve üreticinin bu salgın sürecinden daha az etkilenmek adına davranışlarında ve tutumlarında meydana getirdikleri değişimler de mikro düzeydeki önlemleri yansıtmaktadır. Üretici ve tüketicilerin davranışları ve tutumlarında meydana gelen değişim ekonomik dönüşümünde en önemli faktörleridir. Buradan hareketle yapılan bu araştırmada COVID-19 salgını sürecinde tüketici ve üreticilerin değişen karar ve davranışları incelenmiş ve gelecek adına öngörüler belirlenmiştir. When people encounter an extraordinary situation, they can change their behavior to be less affected by the new situation and even
gain advantage. The COVID-19 outbreak reflects the extraordinary situation that humanity is in today. The epidemic affects the whole
world on a socio-economic, cultural and political scale. Various measures such as quarantine and social distancing have been taken to
reduce the severity of the effects and control the spread of the disease. The economic conjuncture has been negatively affected as the
measures taken for public health are related to all elements of the economy. In addition to the measures taken by the governments at the
macro level, the changes in behavior and attitudes of each consumer and producer in order to be less affected by this epidemic process
also reflect micro-level measures.The changes in the behavior and attitudes of producers and consumers is the most important factor in
economic transformation. Based on this, in this research, the changing decisions and behaviors of consumers and producers during the
COVID-19 outbreak were examined and predictions for the future were determined.