dc.contributor.advisor | Yelkikalan, Nazan | |
dc.contributor.author | Yüzüak, Elif | |
dc.date.accessioned | 2014-08-19T13:53:01Z | |
dc.date.available | 2014-08-19T13:53:01Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-06-14 | |
dc.identifier.citation | Yüzüak, E. (2010). Üniversitelerde öğrenim gören kız öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini etkileyen faktörler: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İ.İ.B.F. örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/644 | |
dc.description.abstract | Günümüzde ekonomik gelişmelerin ve değişimlerin bir sonucu olarak girişimciliğin önemi artmıştır. Bu nedenle küresel ve bölgesel kalkınmanın sağlanması için girişimcilere ihtiyaç duyulmaktadır. Girişimci, ekonomideki boşluğu kolaylıkla fark ederek yaratıcı fikirlerini hayata geçirerek bu boşluğu dolduran kişidir. Bireyler; kişilik özellikleri, aile, toplum, cinsiyet ve aldıkları eğitimden etkilenerek girişimci olma yönünde eğilim göstermektedirler. Değişim ve dönüşümlere entegre olan üniversiteler, verdikleri girişimcilik eğitimi ile öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini arttırmaktadır. Günümüzde gerek kurum içinde gerekse kurum dışında sınırsız bilgi kaynağı ile girişimlerde bulunan üniversiteler, daralan ekonomiye açılacak olan öğrencilerini de iyi bir girişimci olarak hazırlamak zorundadırlar. Kendi kendini istihdam etmek isteyen ve yaratıcı fikirler ile yeni iş fırsatları yaratmak isteyen gençlere üniversitelerde verilen girişimcilik eğitimi yol gösterecektir. Toplumsal yaşamda ve iş yaşamında belli baskı ve ayrımcılıklara maruz kalan kız öğrenciler, aldıkları eğitim ile bilinçlenecekler ve kendilerine duydukları güven artacaktır. Böylece girişimcilik fikrine sıcak bakarak girişimcilik eğilimi göstereceklerdir. Çalışmanın amacı üniversitelerde öğrenim gören kız öğrencilerin girişimcilik eğilimini etkileyen faktörleri belirlemektedir. Bu bağlamda alınan girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi varsayılan davranış kontrolü, kişisel norm ve davranışa yönelik tutum unsurları olmak üzere üç boyutlu olarak araştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda; ailede girişimci olmasının, anne ve babanın eğitimli olmasının ve alınan girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca alınan girişimcilik eğitiminin, girişimcilik eğilimi unsurlarından olan davranışa yönelik tutum ve varsayılan davranış kontrolü unsurları üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Girişimcilik | en_US |
dc.subject | Toplumsal cinsiyet | en_US |
dc.subject | Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Kadın girişimci | en_US |
dc.subject | Üniversite | en_US |
dc.subject | Çanakkale | en_US |
dc.subject | Biga İ.İ.B.F. | en_US |
dc.title | Üniversitelerde öğrenim gören kız öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini etkileyen faktörler: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İ.İ.B.F. örneği | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.institutionauthor | Yüzüak, Elif | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |