Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBedel, Emine Ferda
dc.contributor.authorEser, Şükran
dc.date.accessioned2014-08-19T10:51:36Z
dc.date.available2014-08-19T10:51:36Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-07-09
dc.identifier.citationEser, Ş. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinde iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve okul idaresi desteği arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkaleen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/637
dc.description.abstractAraştırma, okul öncesi öğretmenlerinde iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve okul idaresi desteği arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2008–2009 öğretim yılı bahar döneminde Tekirdağ İli’nde (il merkezi, bazı merkez ilçe ve beldeler) görev yapmakta olan kadrolu ve sözleşmeli okul öncesi öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçilmeyerek evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Bu formların değerlendirilmesi sonucunda, 187 öğretmenin katılımcıların 138’inin kadrolu veya sözleşmeli öğretmen, 49’unun ise usta öğretici olduğu saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen temel bulgular şunlardır: • Öğretmenlerin yüzde altmış yedisinin orta düzeyde iş doyumuna sahip oldukları saptanmıştır. • Öğretmenlerin görev yaptıkları yer, medeni durum, çocuk sayısı, yaş, eğitim durumu, kıdem ve öğrencilerin yaş grupları ile iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve idareci desteği puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. • 21 ve üzeri öğretmen ile birlikte çalışan öğretmenlerin, sözleşmeli öğretmenlerin ve anasınıfı öğretmenlerinin diğer gruplardan meslektaş ilişkisi puanlarının anlamlı derecede yüksek olduğu ayrıca; uzman öğretmenlerin meslektaş ilişkisi ve iş doyumu puanlarının diğer gruplardan istatistiksel olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir. • Anasınıfında çalışan öğretmenlerin idareci desteği puanlarının istatistiksel olarak anlamlıdır. • Öğrenci sayısı 16 ve daha fazla olan öğretmenlerin iş doyumu puanları istatistiksel olarak anlamlıdır. • İdareci desteğinin iş doyumunu etkileyen en önemli bağımsız değişken olduğu iş doyumu üzerinde etkiye sahip olan ikinci değişkenin meslektaş ilişkileri değişkeni olduğu saptanmıştır. Araştırma sonunda saptanan sonuçlara yönelik olarak ilgili kurumlara, idarecilere öğretmenlere ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş doyumuen_US
dc.subjectMeslektaş ilişkilerien_US
dc.subjectİdareci desteğien_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinde iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve okul idaresi desteği arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Tekirdağ ili örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorEser, Şükranen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record