dc.contributor.advisor | Bedel, Emine Ferda | |
dc.contributor.author | Eser, Şükran | |
dc.date.accessioned | 2014-08-19T10:51:36Z | |
dc.date.available | 2014-08-19T10:51:36Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-07-09 | |
dc.identifier.citation | Eser, Ş. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinde iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve okul idaresi desteği arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/637 | |
dc.description.abstract | Araştırma, okul öncesi öğretmenlerinde iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve okul idaresi desteği arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2008–2009 öğretim yılı bahar döneminde Tekirdağ İli’nde (il merkezi, bazı merkez ilçe ve beldeler) görev yapmakta olan kadrolu ve sözleşmeli okul öncesi öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçilmeyerek evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Bu formların değerlendirilmesi sonucunda, 187 öğretmenin katılımcıların 138’inin kadrolu veya sözleşmeli öğretmen, 49’unun ise usta öğretici olduğu saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen temel bulgular şunlardır: • Öğretmenlerin yüzde altmış yedisinin orta düzeyde iş doyumuna sahip oldukları saptanmıştır. • Öğretmenlerin görev yaptıkları yer, medeni durum, çocuk sayısı, yaş, eğitim durumu, kıdem ve öğrencilerin yaş grupları ile iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve idareci desteği puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. • 21 ve üzeri öğretmen ile birlikte çalışan öğretmenlerin, sözleşmeli öğretmenlerin ve anasınıfı öğretmenlerinin diğer gruplardan meslektaş ilişkisi puanlarının anlamlı derecede yüksek olduğu ayrıca; uzman öğretmenlerin meslektaş ilişkisi ve iş doyumu puanlarının diğer gruplardan istatistiksel olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir. • Anasınıfında çalışan öğretmenlerin idareci desteği puanlarının istatistiksel olarak anlamlıdır. • Öğrenci sayısı 16 ve daha fazla olan öğretmenlerin iş doyumu puanları istatistiksel olarak anlamlıdır. • İdareci desteğinin iş doyumunu etkileyen en önemli bağımsız değişken olduğu iş doyumu üzerinde etkiye sahip olan ikinci değişkenin meslektaş ilişkileri değişkeni olduğu saptanmıştır. Araştırma sonunda saptanan sonuçlara yönelik olarak ilgili kurumlara, idarecilere öğretmenlere ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş doyumu | en_US |
dc.subject | Meslektaş ilişkileri | en_US |
dc.subject | İdareci desteği | en_US |
dc.subject | Okul öncesi öğretmen | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinde iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve okul idaresi desteği arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Tekirdağ ili örneği) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.institutionauthor | Eser, Şükran | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |