Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKasım, Metin
dc.contributor.authorElbi Pekcan, Gülay
dc.date.accessioned2024-09-05T13:01:48Z
dc.date.available2024-09-05T13:01:48Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-25
dc.identifier.citationElbi Pekcan, G. (2022). Denetimsiz internet yayıncılığının Z kuşağında yarattığı toplumsal ve kültürel algılar üzerine inceleme: İnternet yayıncılığı uygulaması olarak TikTok örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6374
dc.description.abstractİnternet yayıncılığı modellerinden biri olan sosyal medya, diğer yayıncılık modelleri gibi toplumun bir parçası olduğundan kimlik, kültür ve toplumsal algı ile ilişkilidir. Sosyal medyada topluma uygun içerikler kadar, uygunsuz içerikler de yer almaktadır. Çalışmanın konusu; Z kuşağına mensup olan bireylerin şiddet, cinsellik ve argo kullanımı içeren paylaşımlarla ilişkisidir. Çalışmanın amacı; sosyal medya olumsuz içeriklerle karşılaşan kullanıcıların ne yönde etkilendiğinin tespit edilmesidir. Çalışmanın önemi; TikTok platformuna yönelik olarak bugüne kadar yapılan çalışma sayılarının sınırlı olması, Z kuşağı olarak bilinen kuşağın bu uygulamanın olumsuz içeriğinden nasıl etkilendiğinin ortaya çıkartılmasıdır. Çalışmanın varsayımı kimlik, kültür ve toplumsal algı öğrenmelerinde, uygunsuz içeriklere maruz kalındığında bireyin kültürel gelişimini olumsuz yönde etkilenmektedir. Çalışmanın evrenini TikTok sosyal medya platformu; örneklemini Z kuşağı TikTok kullanıcıları; sınırlılığını şiddet, cinsellik ve argo içeren paylaşımlar oluşturmaktadır. Çalışmada betimsel amaçlı nitel içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Sonuç olarak Z kuşağı kullanıcılarının kimlik, kültür ve toplumsal algılarının farklı kültür ve toplumlardan etkilendiği, şiddet, cinsellik, argo içeren davranışları öğrendiği ve TikTok sosyal medya platformunun bu etkilenme-öğrenme sürecinde rol oynadığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractSocial media, which is one of the internet publishing models, -like other publishing models- is related to identity, culture and social perception as it is a part of society. Social media includes inappropriate content as well as socially appropriate content. The subject of the study is the relationship of the members of the generation Z with the sharing of violence, sexuality and slang. The aim of the study is to determine how users who encounter negative content on social media are affected. The importance of the study is that the number of studies on the TikTok platform is limited so far, and it is revealed how the generation known as the generation Z is affected by the negative content of this application. The assumption of the study: In learning identity, culture and social perception, when exposed to inappropriate content, the cultural development of the individual is negatively affected. The universe of the study is TikTok social media platform, the sample is generation Z TikTok users, and its limitation is sharing that includes violence, sexuality and slang. In this study, descriptive qualitative content analysis method was used. As a result, the identity, culture and social perceptions of Generation Z users are affected by different cultures and societies; It has been determined that the social media platform TikTok plays a role in this influence-learning process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnternet yayıncılığıen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectToplumen_US
dc.subjectTikToken_US
dc.subjectInternet broadcastingen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectSocietyen_US
dc.titleDenetimsiz internet yayıncılığının Z kuşağında yarattığı toplumsal ve kültürel algılar üzerine inceleme: İnternet yayıncılığı uygulaması olarak TikTok örneğien_US
dc.title.alternativeA study on the social and cultural perceptions created by unauthorized internet broadcasting in generation Z: The case of TikTok as an internet broadcasting applicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya ve Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorElbi Pekcan, Gülay
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record