Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorİra, Nejat
dc.contributor.authorBarın Taşdemir, Dilara
dc.date.accessioned2024-09-05T12:57:26Z
dc.date.available2024-09-05T12:57:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-26
dc.identifier.citationTaşdemir Barın, D. (2022). Öğretmenlerin algılarına göre okul etkililiği ile stratejik yönetim arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6359
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okul etkililiği ile stratejik yönetim arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmada alanyazın tarama yöntemlerinden, betimsel-ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenlerin algılarına göre okul etkililiğini belirlemek amacıyla Wayne K. Hoy tarafınca geliştirilen sekiz maddelik ölçek (Hoy, 2009) çevirisi üç farklı araştırmacı ve dil uzmanı tarafından türkçeye uyarlanan okul etkililiği ölçeği, 2019 yılında Bahar Kayar Çelik tarafından hazırlanan "Yöneticilerde Stratejik Yönetim Algısı Ölçeği " ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Bu çalışma da daha önce hazırlanan geçerli ve güvenilirliği ispatlanmış ölçekler kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Çanakkale il merkezindeki ilkokul ve ortaokul görev yapmakta olan ve gönüllü katılım sağlayan öğretmenler oluşturacaktır. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 19'u ilkokul ve 15'i ortaokulda görev yapan,369 ilkokul öğretmeni ve 543 ortaokul öğretmeni olmak üzere toplamda 939 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Çanakkale il merkezinde yer alan ilkokul ve ortaokullarda kolaylı örnekleme yoluyla seçilen 250 öğretmen oluşturmaktadır. Veri sonuçları SPSS 21.0 programında analiz edilmiştir. Araştırmada Öğretmenlerin algılarına göre, okul etkililiği ile öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, yaş grubu ,mezun olunana fakülte, bulundukları okuldaki çalışma yılı,meslekteki çalışma yılı arasındaki ilişki incelendiğinde farklılığın anlamlı düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin okul etkililiği ile stratejik yönetim arasındaki ilişki incelendiğinde pozitif yönlü olarak zayıf seviye bir ilişki belirlenmiş olup okul etkililiğinin stratejik yönetimin pozitif yordayıcısı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationships between school effectiveness and strategic management according to teachers' perceptions. In the research, descriptive-relational scanning method, one of the literature scanning methods, was used. The eight-item scale (Hoy, 2009) developed by Wayne K. Hoy in order to determine school effectiveness according to teachers' perceptions was translated into Turkish by three different researchers and language experts, the school effectiveness scale, the "Strategic Management Perception Scale for Managers" prepared by Bahar Kayar Çelik in 2019 and "Personal Information Form" was used. In this study, previously prepared valid and reliable scales were used. The study group of the research will consist of teachers who are working in primary and secondary schools in Çanakkale city center in the 2020-2021 academic year and who participate voluntarily. It consists of a total of 939 teachers, including 369 primary school teachers and 543 secondary school teachers, 19 of whom work in primary and 15 secondary schools, affiliated to the Ministry of National Education. The sample of the study consists of 250 teachers selected by convenience sampling in primary and secondary schools located in Çanakkale city center. Data results were analyzed in SPSS 21.0 program. According to the perceptions of the teachers in the study, when the relationship between school effectiveness and teachers' gender, marital status, educational status, age group, graduate faculty, working years in the school they are working in, and working years in the profession was examined, it was determined that the difference was not at a significant level. When the relationship between teachers' school effectiveness and strategic management was examined, a weak positive relationship was determined and it was concluded that school effectiveness was not a positive predictor of strategic management.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul etkililiğien_US
dc.subjectStratejik yönetimen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectSchool effectivenessen_US
dc.subjectStrategic managementen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleÖğretmenlerin algılarına göre okul etkililiği ile stratejik yönetim arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between school activity and strategic management according to teacher's perceptionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorBarın Taşdemir, Dilara
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record