Bir eğitim kurumunda risk değerlendirmesi (l tipi matris)
Citation
Celep, M.F. (2022). Bir eğitim kurumunda risk değerlendirmesi (l tipi matris). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
2012 yılında yürürlüğe giren 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile ülkemizde iş sağlığı ve güvenliği alanında önemli gelişmeler yaşanmıştır. Ancak Türkiye, Avrupa ve Dünya'da iş kazalarına bakıldığında Avrupa'da birinci Dünya'da üçüncü sırada olduğu görünmektedir. Bu iş kazalarını azaltmak için iş sağlığı ve güvenliğine verilen önemin arttırılması son derece önem arz etmektedir. Eğitim çağındaki çocukların sağlıklı ve güvenli bir ortamda eğitim görmelerinin önemi göz önüne alınarak bir eğitim kurumunda risk değerlendirmesi yapılmıştır. Bu kapsamda ilk olarak okullarda iş sağlığı ve güvenliği hakkındaki genel kavramlardan bahsedilmiş ve eğitim ortamında karşılaşılabilecek riskler değerlendirilmiştir. Risk değerlendirme yöntemleri ve uygulanacak risk değerlendirme (L Tipi 5x5) yöntemi açıklanmıştır. Daha sonrasında yapılan risk değerlendirme sonucunda ortaya çıkan risk puanları üzerinden alınacak önlemler ve termin süreleri belirlenmiştir. Bu doğrultuda daha sağlıklı ve güvenli bir eğitim ortamı sağlamak adına tavsiyelerde bulunulmuştur. With the Labor Health and Safety Act No. 6331, which entered into force in 2012, significant improvements have been made in terms of occupational health and safety in our country. However, considering occupational accidents in Europe and the world, is seen that Turkey ranks the in Europe and the third ind the world. To reduce these occupational accidents, it is extremely important to increase the importance of occupational health and safety. A risk assessment has been conducted at an educational institution, taking into account the importance of education in a healthy and safe environment. This scope was first discussed in schools about the general concepts of occupational health and safety, and the risks that may be encountered in the educational environment were evaluated. The risk assessment methods and the risk assessment (Type L 5x5) methods to be applied are explained. Measures and term periods were determined on the risk points arising from the subsequent risk assessment. In this respect, recommendations have been made to provide a more healthy and safe education environment.