dc.contributor.advisor | Aygün, Sezgin | |
dc.contributor.author | Aksu, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2024-09-05T12:33:44Z | |
dc.date.available | 2024-09-05T12:33:44Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-07-22 | |
dc.identifier.citation | Aksu, K. (2022). Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile iş sağlığı ve güvenliği kartlarının hazırlanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/6310 | |
dc.description.abstract | Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamda kullanım oranı gittikçe artmaktadır. Başta sanayi, alışveriş, sağlık, askeri olmak üzere eğitim alanında da kullanımı yaygınlaşmaktadır. Günümüzde kullanılan bu teknolojilerden birisi de artırılmış gerçeklik(AG) teknolojisidir. Bu teknoloji çocukların derslere karşı olun ilgi, tutum ve motivasyonlarını artırmaktadır. Bu uygulama AG teknoloji yardımıyla çocukların iş sağlığı ve güvenliği(İSG) konularında temel bir bilgi birikimine sahip olmaları amaçlanmaktadır. Bu uygulamayı hazırlarken çocukların dikkatlerini çekip öğrenmeleri kalıcı hale getirebilmek için görsel ve işitsel duyularına hitap edecek şeklide hazırlanmıştır. Okul öncesi dönemdeki çocukların soyut işlem becerileri gelişmediği için bu oldukça önemlidir. Okul öncesi dönem çocukların gelişim alanlarının tamamlandığı ve karakterlerinin oluştuğu dönemdir. Bu dönemdeki çocukların iş sağlığı ve güvenliğinin ne kadar önemli olduğu anlamaları ve ileriki yaşamlarında öğrendiklerini uygulamalarını sağlanabilir. Bunun için iş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan bazı araç gereçlerden oluşan kart görselleri hazırlanıp bu görsellere karşılık gelen üç boyutlu videolar oluşturuldu. Böylece çocukların dikkatlerini çekerek iş sağlığı ve güvenliği konularında temel düzeyde bilgilendirilmeleri hedeflenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The usage rate of information technologies is increasing more and more in daily life. Also it's becoming more widely used especially in industry, shopping, health and military. One of the technologies that actively used in the recent days is Augmented Reality (AR). Augmented Reality increases the attention, attitude and motivation of kids for lectures. This application aims to give a basic knowledge about Occupational Health and Safety (OHS) to the kids by the help of AR. This application has been prepared to make knowledge long-lasting in kids' minds by drawing their attention with audio-visual materials. That's pretty important point because of preschoolers' abstract perception is not well-developed. The preschool period is the time that kids' characters and areas of development are become defined. It's possible to make the children that are in preschool period understand how much important is the OHS and make them apply to their lives at upcoming years. That's why cards with some OHS materials' pictures are prepared and corresponding 3D videos for cards are created. Thus, inform the kids about OHS at the basic level by taking their attention is aimed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş Sağlığı ve Güvenliği | en_US |
dc.subject | Artırılmış gerçeklik | en_US |
dc.subject | Okul öncesi | en_US |
dc.subject | Bilişim teknolojileri | en_US |
dc.subject | Occupational health and safety | en_US |
dc.subject | Augmented reality | en_US |
dc.subject | Preschool | en_US |
dc.subject | Information technologies | en_US |
dc.title | Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile iş sağlığı ve güvenliği kartlarının hazırlanması | en_US |
dc.title.alternative | Preparation of occupational health and safety cards with augmented reality technology | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Aksu, Kübra | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |