Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak Güleç, Havise
dc.contributor.authorAtakan, Hilal
dc.date.accessioned2014-08-18T13:15:14Z
dc.date.available2014-08-18T13:15:14Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-06-25
dc.identifier.citationAtakan, H. (2010). Okulöncesi eğitiminde aile katılımı çalışmalarının öğretmen ve ebeveyn görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkaleen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/627
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, okulöncesi eğitiminde aile katılımı çalışmalarının öğretmen ve ebeveyn görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu çalışma betimsel nitelikte olup ebeveynlerle yapılan görüşmeler ve öğretmenlere uygulanan anket olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında öğretmen ölçeğinin örneklemini 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Çanakkale ili merkez ve ilçelerindeki MEB’e bağlı okullarda görev yapmakta olan 110 okulöncesi eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Yapılan anket verilerinin sonuçları istatistiksel verilere göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında değerlendirilmiş, istatistikî çözümleme için SPSS programından yararlanılmıştır. Sonuçları değerlendirmede, hizmet yılı, yaş ve okuttukları sınıfın mevcut değişkenine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı, istatistiksel testler ile sınanmıştır. Elde edilen sonuçlar tablolar halinde ayrıntılı olarak verilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu aşamada ebeveyn görüşmelerinin örneklemini, 2008–2009 eğitim öğretim yılında Çanakkale ili merkez ve ilçelerindeki okulöncesi eğitim kurumlarında çocuğu bulunan 20 öğrenci ebeveyni oluşturmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında ebeveynlere uygulanan görüşme formundan elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Görüşmelerden uzun aktarımlar yapılmış ve gözlem notları orijinal hallerine yakın bir biçimde betimlenmiştir. Ayrıca yeterli veri düzeyine ulaşıldığı durumlarda, neden ve nasıl sorularını açıklayabilmek amacıyla ayrıntıya inilmeye çalışılmıştır. Bu aşamada tümevarımcı analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın birinci aşamasında öğretmenlere uygulanan anket sonucunda elde edilen bulgularla görüşmelerden elde edilen bulguların birbirini desteklediği ortaya çıkmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında elde edilen bulguların analizi sonucunda gerek okul yönetimi gerekse öğretmen ve ebeveynlerin aile katılımı çalışmalarına gereken titizliği gösterip, üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirirlerse aile katılımı çalışmalarının hedeflenen amaçlarına ulaşabileceği anlaşılmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProblemen_US
dc.subjectOkulöncesien_US
dc.subjectEğitim kurumuen_US
dc.subjectAile katılımıen_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.subjectSınıf içien_US
dc.subjectEbeveynen_US
dc.titleOkulöncesi eğitiminde aile katılımı çalışmalarının öğretmen ve ebeveyn görüşlerine göre değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorAtakan, Hilalen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record