dc.contributor.advisor | Çakmak Güleç, Havise | |
dc.contributor.author | Atakan, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2014-08-18T13:15:14Z | |
dc.date.available | 2014-08-18T13:15:14Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-06-25 | |
dc.identifier.citation | Atakan, H. (2010). Okulöncesi eğitiminde aile katılımı çalışmalarının öğretmen ve ebeveyn görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/627 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı, okulöncesi eğitiminde aile katılımı çalışmalarının öğretmen ve ebeveyn görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu çalışma betimsel nitelikte olup ebeveynlerle yapılan görüşmeler ve öğretmenlere uygulanan anket olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında öğretmen ölçeğinin örneklemini 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Çanakkale ili merkez ve ilçelerindeki MEB’e bağlı okullarda görev yapmakta olan 110 okulöncesi eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Yapılan anket verilerinin sonuçları istatistiksel verilere göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında değerlendirilmiş, istatistikî çözümleme için SPSS programından yararlanılmıştır. Sonuçları değerlendirmede, hizmet yılı, yaş ve okuttukları sınıfın mevcut değişkenine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı, istatistiksel testler ile sınanmıştır. Elde edilen sonuçlar tablolar halinde ayrıntılı olarak verilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu aşamada ebeveyn görüşmelerinin örneklemini, 2008–2009 eğitim öğretim yılında Çanakkale ili merkez ve ilçelerindeki okulöncesi eğitim kurumlarında çocuğu bulunan 20 öğrenci ebeveyni oluşturmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında ebeveynlere uygulanan görüşme formundan elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Görüşmelerden uzun aktarımlar yapılmış ve gözlem notları orijinal hallerine yakın bir biçimde betimlenmiştir. Ayrıca yeterli veri düzeyine ulaşıldığı durumlarda, neden ve nasıl sorularını açıklayabilmek amacıyla ayrıntıya inilmeye çalışılmıştır. Bu aşamada tümevarımcı analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın birinci aşamasında öğretmenlere uygulanan anket sonucunda elde edilen bulgularla görüşmelerden elde edilen bulguların birbirini desteklediği ortaya çıkmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında elde edilen bulguların analizi sonucunda gerek okul yönetimi gerekse öğretmen ve ebeveynlerin aile katılımı çalışmalarına gereken titizliği gösterip, üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirirlerse aile katılımı çalışmalarının hedeflenen amaçlarına ulaşabileceği anlaşılmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Problem | en_US |
dc.subject | Okulöncesi | en_US |
dc.subject | Eğitim kurumu | en_US |
dc.subject | Aile katılımı | en_US |
dc.subject | Etkinlik | en_US |
dc.subject | Sınıf içi | en_US |
dc.subject | Ebeveyn | en_US |
dc.title | Okulöncesi eğitiminde aile katılımı çalışmalarının öğretmen ve ebeveyn görüşlerine göre değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.institutionauthor | Atakan, Hilal | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |