Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Betül
dc.contributor.authorKarabulut, Gülsen
dc.date.accessioned2024-09-05T11:37:42Z
dc.date.available2024-09-05T11:37:42Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-31
dc.identifier.citationKarabulut, G. (2022). Ortaokul öğrencilerinin STEM eğitimi uygulamalarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6214
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin fen derslerindeki STEM eğitimi uygulamalarına dair tutumlarını belirlemeye yönelik olarak geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmanın verileri, Bodrum, Aydın ve Akhisar'da bulunan Bahçeşehir Koleji'ndeki ortaokulda öğrenim görmekte olan ve fen derslerinde STEM eğitimi uygulamalarına maruz kalmış öğrencilerden toplanmıştır. Ortaokul öğrencilerinin fen derslerindeki STEM eğitimi uygulamalarına dair tutumlarını belirlemek amacıyla geliştirilen ölçek için çalışma grubunu 645 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Elde edilen veriler Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) kullanılarak analiz edilmiştir ve AFA sonucunda 24 maddeli dört faktörlü bir yapı ortaya konmuştur. Daha sonra Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) kullanılarak, AFA'da ortaya konan modelin geçerliği çapraz olarak test edilmiştir ve sonuçlar kabul edilebilir model uyum indeksleri X2(df=241) = 609.128, NFI = 0.894, CFI = 0.932, ve RMSEA = 0.062 (90% C.I. 0.075, 1.115). Aynı zamanda Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.96 olarak tespit edilmiştir. Sonuç olarak elde edilen bulgular bu araştırmada geliştirilen ölçeğin ortaokul öğrencilerinin STEM eğitimine karşı tutumlarını değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğini göstermiştir. Öğrencilerin STEM eğitimi uygulamalarına yönelik tutumları incelendiğinde, kız ve erkek öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanamazken farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrenciler arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to develop a valid and reliable instrument that serves to determine secondary school students' attitudes towards STEM education in science classrooms. In this study, the quantitative research method was used. The data of the study were collected from 645 5th 6th 7th and 8th grade secondary school students enrolled in private schools located in Bodrum, Aydin and Akhisar. These students were those who were exposed to STEM activities prior to collecting the data. The data were analyzed using Exploratory Factor Analysis (EFA), and a 24-item four factor model was extracted from EFA. Then the model was cross-validated using Confirmatory Factor Analysis (CFA) and the results indicated acceptable model fits where X2(df=241) = 609.128, NFI = 0.894, CFI = 0.932, and RMSEA = 0.062 (90% C.I. 0.075, 1.115). Also Cronbach Alpha coefficient was found to be 0.96. Consequently, the results indicated that the instrument developed in the current study can be used as a reliable and valid measurement tool to evaluate secondary school students' attitudes towards STEM education. When students' attitudes towards STEM education applications it was found that there was no significant difference between females and males but there was significant difference between the students enrolled in the different grade levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectSTEM Eğitimien_US
dc.subjectFenen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectSTEM Educationen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectEngineeringen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin STEM eğitimi uygulamalarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanmasıen_US
dc.title.alternativeDevelopment and application of secondary school students' attitude scale towards stem education applicationsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorKarabulut, Gülsen
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record