Türkiye'deki sanat eğitiminin bir yansıması olarak 1977-2009 yılları arasında gerçekleşen sempozyum ve kongrelerin tespiti
Künye
Korana, O. (2010). Türkiye'deki sanat eğitiminin bir yansıması olarak 1977-2009 yılları arasında gerçekleşen sempozyum ve kongrelerin tespiti. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleÖzet
Ülkemizde görsel sanatlar (resim-iş) eğitimi alanında yer alan konuların ele alınması ve görülen olumlu ve olumsuz yansımaların değerlendirilmesi amacıyla düzenlenen Kongre ve Sempozyumlar da içerik olarak sanat eğitiminin gelişimini sağlaması açısından birçok konuya değinilmiştir. Fakat Türkiye genelinde sanat eğitimi ile ilgili Sempozyum ve Kongreler yeterli sayıda düzenlenmemektedir. Buda sanat eğitiminin gelişimini engellemektedir. Ülkemizde düzenlenmiş olan Sempozyum ve Kongrelerin bir kısmının sunumundan sonra basılı kaynağa dönüştürülmemesi, bu etkinliklerin zaman içerisinde yok sayılmalarına sebep olmuştur. Bu araştırmada; Sempozyum ve Kongrelerin 1977-2009 yılları arasında incelenerek sanat eğitimine etkileri tespit edilmiştir. Araştırmada model olarak “Tarama Modeli” kullanılmıştır. Bu amaçla 1977 yılından günümüze sanat eğitimi tarihi ve gelişimi incelenmiştir. Atatürk’ün sanat eğitimi ile ilgili yapmış olduğu çalışmalara değinilerek, düşüncelerine yer verilmiştir. Tezimde sanatın eğitimin neresinde olduğu, eğitimin de sanatın neresinde yer aldığı değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırmada Sempozyum ve Kongreler görsel sanatlar eğitiminin dört temel sorununa ( fiziki şartlar, ders programı, öğretmen yetiştirme ve genel sorunlar) yönelik yapılan araştırmadaki bulgular maddeler halinde görülmektedir. 19772009 tarihleri arasında düzenlenen, sanat eğitimini içine alan Sempozyum ve Kongrelerin tespiti yapılarak incelenmiştir.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: