dc.contributor.advisor | Kana, Fatih | |
dc.contributor.author | Işık, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2024-09-05T11:21:47Z | |
dc.date.available | 2024-09-05T11:21:47Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-06-16 | |
dc.identifier.citation | Işık, P. (2022). Aktif öğrenme tekniklerinin uluslararası öğrencilerin Türkçe başarılarına etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/6197 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrenciler kelime öğretimi ile ilgili ders esnasında çeşitli aktivitelere ihtiyaç duymaktadır. Bu bağlamda gerçekleştirilen çeşitli aktivitelerin başında aktif öğrenme teknikleri gelmektedir. Sınıf içerisinde kullanılan aktif öğrenme tekniklerinin öğrenci başarısına olumlu etkisi de alanda yapılan çalışmalarla tespit edilmiştir. Aktif öğrenme tekniklerinin uluslararası öğrencilerin Türkçe başarılarına etkisinin olumlu olup olmadığı ise bu çalışmanın gerçekleştirilme amacını ortaya çıkarmıştır. Araştırma deneysel bir çalışma olup bağımsız değişkenlerini: öykü oluşturma, kart eşleştirme ve bulmaca gibi aktif öğrenme teknikleri oluştururken; bağımlı değişkenini de Türkçe başarısı oluşturmaktadır. Bu bağlamda ilk olarak batıdaki bir üniversitenin Türkçe Öğretim Merkezi'nde B1 seviyesindeki öğrenciler pilot çalışma olarak ele alınmış ve 14 uluslararası öğrencinin 7 tanesiyle uygulama gerçekleştirilmiştir. TÖMER'deki öğrenci azlığından dolayı bir B1 sınıfındaki öğrenciler random seçilerek sınıf ikiye bölünmüştür. Esas uygulamada ise İstanbul ili İstanbul Aydın Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (AYDIN TÖMER)'nde Türkçe öğrenen B1 seviyesinde iki ayrı sınıf olarak toplam 40 öğrenciyle çalışılmıştır. Her iki çalışma grubunda da araştırmacı tarafından geliştirilen "Uluslararası Öğrenciler İçin Türkçe Kelime Testi" öntest ve sontest olarak uygulanmış ve uygulama esnasında aktif öğrenme tekniklerinden öykü oluşturma, kart eşleştirme ile bulmaca kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Dört hafta süren aktif öğrenme teknikleriyle kelime öğretiminin sonunda elde edilen sonuçlara göre; hem pilot grupta hem de esas çalışma grubundaki deneye maruz kalan öğrencilerin, Türkçe kelime öğrenmelerinde kontrol grubuna göre daha fazla başarıya ulaşılmıştır. Aktif öğrenme tekniklerinin uluslararası öğrencilerin Türkçe başarılarına etkisi olumlu olarak tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The research is an experimental study and its independent variables are active learning techniques such as story creation, card matching, and puzzles. The dependent variable of the study is Turkish success. In this context, firstly, B1 level students in the Turkish Teaching Center of a western university were selected within the scope of the pilot study. This was done with 7 out of 14 international students. Due to the shortage of students in TÖMER (Turkish Teaching Application and Research Center), students in a B1 class were randomly selected and the class was divided into two. In the main application, the study was carried out with a total of 40 students in two classes at the B1 level learning Turkish at Istanbul Aydın University Turkish Teaching Application and Research Center (AYDIN TÖMER). In both study groups, the "Turkish Vocabulary Test for International Students" developed by the researcher was applied as a pre-test and post-test. During the application, active learning techniques such as story creation, card matching, and puzzles were used. The data of the research were analyzed with the SPSS 22.0 package program. According to the results obtained at the end of the vocabulary teaching with active learning techniques lasting four weeks, the students who were exposed to the experiment in both the pilot group and the main study group had more success in learning Turkish vocabulary than the control group. The effect of active learning techniques on the success of international students in Turkish has been determined as positive. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Aktif öğrenme | en_US |
dc.subject | Kelime öğretimi | en_US |
dc.subject | Uluslararası öğrenciler | en_US |
dc.subject | Türkçe | en_US |
dc.subject | Active learning | en_US |
dc.subject | Vocabulary teaching | en_US |
dc.subject | International students | en_US |
dc.subject | Turkish | en_US |
dc.title | Aktif öğrenme tekniklerinin uluslararası öğrencilerin Türkçe başarılarına etkileri | en_US |
dc.title.alternative | The effects of active learning techniques on Turkish language success of international students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Işık, Pınar | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |