Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Sibel
dc.contributor.authorFidan, Fulden
dc.date.accessioned2024-09-05T11:21:01Z
dc.date.available2024-09-05T11:21:01Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-05
dc.identifier.citationFidan, F. (2022). İlkokula geçiş sürecinde öğrencilerin bazı üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6195
dc.description.abstractBu araştırmada ilkokul öğretmenlerinin okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş aşamasında öğrencilerin üst düşünme becerilerinin geliştirilmesine ilişkin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırmaya 7 ilkokul öğretmeni katılım sağlamıştır. Nitel yöntemin kullanıldığı bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasından yararlanılmıştır. Araştırmada veriler nitel veri toplama yöntemlerinden odak grup görüşme ile elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiş olup verilerin analizinde MAXQDA 2020 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ilkokul öğretmenleri sınıf içerisinde yaratıcılığı yeni fikir ve ürünler ortaya koyma olarak tanımlamıştır. Öğretmenlerin görüşlerine göre okul öncesi eğitimi alan çocukların ilkokula hazır oldukları ve bu hazır olma durumunun çocukların gelişim özelliklerine göre farklılık gösterebileceği sonuçları elde edilmiştir. Öğrencilere okul öncesi öğretmenleri tarafından yanlış becerilerin kazandırılması ilkokula geçiş sürecini olumsuz etkilediği ve bu aşamada öğrencileri sürece katarak problem çözme becerisinin kazandırılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. İlkokul öğretmenlerinin görüşlerine göre geçiş aşamasında karar verme becerisi geliştirilirken öğrencileri sürece dahil etme; alınan kararın benimsenmesini ve öğrencilerin uygulama boyutunda istekli davranmasını olumlu yönde etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to get the opinions of primary school teachers on the development of meta-thinking skills of students during the transition from pre-school to primary school. 7 primary school teachers participated in the research. In this study, in which the qualitative method was used, case study, one of the qualitative research designs, was used. The data in the research were obtained by focus group interview, one of the qualitative data collection methods. The collected data were analyzed with the content analysis technique and the MAXQDA 2020 package program was used in the analysis of the data. According to the results of the research, primary school teachers defined creativity as putting forth new ideas and products in the classroom. According to the opinions of the teachers, it was concluded that the children who received pre-school education were ready for primary school and that this readiness could differ according to the developmental characteristics of the children. It has been concluded that the acquisition of wrong skills by preschool teachers affects the transition process to primary school negatively and problem solving skills can be gained by involving students in the process at this stage. including students in the process while developing decision-making skills in the transition phase, according to the views of primary school teachers; It positively affects the adoption of the decision taken and the willingness of the students in the implementation dimension.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectProblem çözmeen_US
dc.subjectKarar vermeen_US
dc.subjectGeçiş sürecien_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectProblem solvingen_US
dc.subjectDecision makingen_US
dc.subjectTransition processen_US
dc.titleİlkokula geçiş sürecinde öğrencilerin bazı üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesine ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers' views on the development of some higher level thinking skills of students in the transition process to primary schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorFidan, Fulden
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record