Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Sibel
dc.contributor.authorGüldağlı, Bengü Özden
dc.date.accessioned2024-09-05T10:52:13Z
dc.date.available2024-09-05T10:52:13Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-05
dc.identifier.citationGüldağlı, B.Ö. (2022). Sınıf öğretmenlerinin otantik liderlik özellikleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6158
dc.description.abstractBu araştırmada ilkokul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin otantik liderlik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak örneklemi, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Balıkesir iline bağlı Bandırma ilçesindeki ilkokul yöneticileri ve sınıf öğretmenleri olarak belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmış, alınan izinler doğrultusunda okul yöneticileri ile görüşmeler ve sınıf öğretmenleri ile gözlemler yapılmıştır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla uzman görüşleri alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem formu kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve MAXQDA 2022 paket programı kullanılarak içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin otantik liderlik özelliklerine yüksek seviyede sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerine göre sınıf öğretmenlerinin en çok sahip olduğu otantik liderlik bileşeninin ilişkisel şeffaflık olduğu, sınıf öğretmenlerinden en çok bekledikleri otantik liderlik özelliğinin öz farkındalık ve öz denetim olduğu, sınıf öğretmenlerinin otantik liderlik özelliklerine sahip olmalarının eğitimi ve toplumu olumlu yönde etkileyeceği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to define authentic characteristics of classroom teachers by regarding the tho0ughts of primary school managers. To the purpose, primary school managers and classroom teachers in Bandırma district of Balıkesir province in 2020-2021 school year are specified as the sample. Qualititative research methods are used in the study. Observations of classroom teachers and interviews with primary school managers are performed after having required permissions. Semi-structured interview and observation form which are prepared by expert opinions are used to collect research data. The data obtained from attendees are transferred to digital environment and are analyzed by MAXQDA 2022 program through content analysis method. It is concluded that classroom teachers have highly authentic leadership characteristics according to the findings of the research. According to the primary school managers, the most commonly owned authentic leadership skill by the classroom teachers is relational transparancey and the most expected authentic leadership skill from the classroom teachers is self awareness and self control. As a result of the study, it is infered that classroom teachers having authentic leadership skills affect the education of children and the society in the affirmative.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtantik liderliken_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectAuthentic leadershipen_US
dc.subjectClassroom teacheren_US
dc.subjectManageren_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin otantik liderlik özelliklerien_US
dc.title.alternativeAuthentic leadership characteristics of classroom teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorGüldağlı, Bengü Özden
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record