Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Çavuş
dc.contributor.authorŞenyurt, Yasemin Selvi
dc.date.accessioned2024-09-05T10:19:30Z
dc.date.available2024-09-05T10:19:30Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationŞenyurt, Y.S. (2022). 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6123
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada 4. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi "Bilim, Teknoloji ve Toplum" ünitesine yönelik hazırlanan istasyon etkinlikleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; 2021-2022 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Çanakkale şehri merkez ilçesinde bulunan bir devlet okulunda, 50 kişiden oluşan 4. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada, deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma deney ve kontrol grubu olmak üzere iki şubede yapılmıştır. Deney grubu ve kontrol grubu 25'er kişiden oluşmaktadır. Deney grubundaki öğrenciler 5 kişiden oluşan eş gruplara ayrılmıştır. Uygulama öncesi hazırlanan 5 farklı istasyon etkinliği haftada 4 ders saati kullanılarak 4 haftada uygulanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen "Bilim, Teknoloji ve Toplum Ünitesi Başarı Testi" ile Evin-Cansel, İ. (2006) tarafından geliştirilen "Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" ile elde edilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanılan 25 soruluk başarı testinin KR-20 güvenirlik katsayısı .71 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada ulaşılan veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; istasyon tekniği kullanılan deney grubu öğrencilerinin akademik başarı düzeyinin olumlu etkilendiği, mevcut programdaki yöntemlerin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerinin ise başarı düzeyinde anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda istasyon tekniği kullanımının mevcut programda yer alan yöntem ve tekniklerin kullanımına kıyasla başarıyı arttırmada daha etkili olduğu görülmüştür. Öğrenci tutumlarına bakıldığında ise istasyon tekniği kullanımının tutuma yönelik bir değişiklik meydana getirmediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda, öğrenci başarısını artırmak için Sosyal Bilgiler dersinde istasyon tekniğine daha sık yer verilmesi ve farklı ders ve kademelere uyarlanarak kullanılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of station technique use on students' academic achievement and attitudes. In the research, station activities prepared for the "Science, Technology and Society" unit of the 4th grade Social Studies lesson were used. The study group of the research; It consists of 50 4th grade students in a public school located in the central district of Çanakkale city in the spring term of the 2021-2022 academic year. In the research, quasi-experimental design with pretest-posttest control group was used. The research was carried out in two branches, the experimental and the control group. The experimental group and the control group each consist of 25 people. The students in the experimental group were divided into equal groups of 5 people. 5 different station activities prepared before the application were applied in 4 weeks using 4 lesson hours per week. The research data were obtained from the "Science, Technology and Society Unit Achievement Test" developed by the researcher, and Evin-Cansel, İ. (2006) "Attitude Scale Towards Social Studies Lesson" developed by. The KR-20 reliability coefficient of the 25-question achievement test prepared by the researcher was calculated as .71. The data obtained in the research were analyzed in the computer environment. As a result of the research; It was concluded that the academic achievement level of the experimental group students who used the station technique was positively affected, and there was no significant difference in the success level of the control group students who used the methods in the current program. At the same time, it has been seen that the use of station technique is more effective in increasing success compared to the use of methods and techniques in the current program. When the students' attitudes were examined, it was concluded that the use of station technique did not cause a change in attitude. In line with these results, it is suggested that the station technique should be included more frequently in the Social Studies course and used by adapting it to different courses and levels in order to increase student success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİstasyon tekniğien_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Dersien_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectStation techniqueen_US
dc.subjectSocial Studies Lessonen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.title4. sınıf sosyal bilgiler dersinde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the use of station teqnique on the academic success and attitudes of the students in the 4th grade social courseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorŞenyurt, Yasemin Selvi
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record