Hizmetkâr liderliğin iş tatmini üzerindeki etkisi: Alışveriş merkezi çalışanları üzerinde bir araştırma
Künye
Çömlekci, Y. (2022). Hizmetkâr liderliğin iş tatmini üzerindeki etkisi: Alışveriş merkezi çalışanları üzerinde bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Bu araştırma, ülkemizde son yıllarda sayıları hızla artan, hem kentlerin hem de insanların yaşamlarının önemli bir parçası haline gelen, hemen hemen her ilde bulunan, uzun ve yoğun çalışma saatlerine sahip olan ve binlerce kişiye istihdam sağlayan alışveriş merkezleri (AVM) çalışanlarının, hizmetkâr liderliklerinin iş tatminleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırmanın amacı çerçevesinde ilgili literatür taranarak değişkenler arasındaki ilişkileri gösteren bir model geliştirilmiş ve modeli test etmek amacıyla Liden ve çalışma arkadaşları (2013)'nın birlikte geliştirdiği hizmetkâr liderlik anketinin kısa formu olan ve 7 madde ile tek boyuta sahip hizmetkâr liderlik anketi ve iki değişkenden (İçsel Tatmin ve Dışsal Tatmin) ve 20 sorudan oluşan Minnesota İş Tatmini anketi toplam 27 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Demografik özelliklerinin belirlenmesi için beş adet soru sorulmuş olup böylece ankette toplam sayı sorusu 32 olmuştur. Ayrıca ankette beşli likert tipi ölçek (1=Kesinlikle Katılmıyorum, 2=Katılmıyorum, 3=Ne Katılıyorum Ne Katılmıyorum, 4=Katılıyorum, 5=Kesinlikle Katılıyorum) kullanılmıştır. Çanakkale Esas 17 Burda AVM'de çalışan 234 kişiye anket uygulaması yapılmış ve yapılan kontroller sonucu 208 anket geçerli sayılarak elde edilen verilere, SPSS programı yardımıyla faktör, korelasyon ve regresyon analizleri ve ANOVA testi yapılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgular değerlendirildiğinde hizmetkâr liderlik kavramı AVM çalışanlarının iş tatmini boyutlarından içsel ve dışsal tatminli seviyelerini pozitif yönde anlamlı olarak etkilemektedir. This research examines the intricacies of most of the business, servant purposes of Shopping Malls that are rapidly increasing their last patient belongings, located right next to both cities and their lives, having long and busy working hours and helping people. A comprehensive model was developed in terms of dimensions by scanning the literature related to the purpose of use of the research, and the formula of the whole-kart questionnaire of Liden and study experimenter (2013) was the servant questionnaire questionnaire with 7 items and one measure and two (Satisfaction and External Satisfaction) and 20 questions. Minnesota Job Satisfaction survey consisting of 27 questions in total. There are five questions for the section in the Dem section, and the total number question in the questionnaire is 32. In addition, a five-point Likert type scale in the questionnaire (1=Strongly Disagree, 2=Disagree, 3=What I Disagree, 4=Agree, 5=Strongly Disagree). It was applied by 234 people working in Çanakkale AVM and the control process was obtained by applying 208 questionnaires, SPSS program was applied, estimation and regression analyzes and ANOVA test were performed. From the comprehensive evaluation of the research, the development of the servant is detailed from the business subtleties of the AVM and the goal-oriented orientation with external delicacy.