Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYüce, Kemal
dc.contributor.authorBahar, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2014-08-15T08:41:14Z
dc.date.available2014-08-15T08:41:14Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-15
dc.identifier.citationBahar, M. A. (2010). Türkçe öğretiminde şiir. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkaleen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/610
dc.description.abstractYapılan araştırmanın amacı; incelenen ders kitabını kullanan sekizinci sınıf öğrencilerinin ders kitabındaki şiir metinlerini ulaşılabilecek en ileri düzeyde alımlamalarına katkı sağlamaktır. Çalışmanın çıkış noktasını öğrencilerimizin PISA 2006 sonuçlarına göre okuma becerilerinin ikinci düzeyde yer alıyor olmaları, edebiyat ve eğitim uzmanlarının Türkçe derslerinde yer alan şiirlerin yazınsal nitelikleri ve değerlendirilme biçimleriyle ilgili olumsuz gözlemleridir. Çalışmada şiir türünden metinlerin yapısal çözümlemelerine örnek oluşturması için şiir dili gösterge bilim yöntemleri ile açıklanmış, okur odaklı yaklaşımın anlatılmasında Alımlama Estetiği kuramcılarının görüşleri temel alınarak bir tür birleşim yoluna gidilmiştir. Çalışma sonucunda ulaşılan olumlu ve olumsuz bulgular sıralanmış, şiir türünden eserlerin değerlendirilmesinde beyin fırtınası tekniğinin kullanılması önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞiiren_US
dc.subjectÇağrışımen_US
dc.subjectDers kitabıen_US
dc.subjectSesen_US
dc.subjectDil bilgisien_US
dc.subjectSes tekrarıen_US
dc.titleTürkçe öğretiminde şiiren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorBahar, Mehmet Alien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record