dc.contributor.advisor | Yılmaz, Cevdet | |
dc.contributor.author | Karaağaç Tuna, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2024-09-05T07:32:57Z | |
dc.date.available | 2024-09-05T07:32:57Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-08-25 | |
dc.identifier.citation | Karaağaç Tuna, Ö. (2022). An investigation into EFL instructors' possible language teacher selves. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/6008 | |
dc.description.abstract | Olası dil öğretmeni benlikleri kavramı, öğretmen motivasyonu ve dolayısıyla yabancı dil öğretme ve öğrenme üzerindeki rolü nedeniyle son yıllarda hassas bir konu olmuştur. Buradan hareketle bu tez, Türkiye'deki öğretim elemanlarının olası dil öğretmen benliklerini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu tezin bir diğer odak noktası, öğretim elemanlarının hangi olası dil benliklerine daha yakın olduklarını ve her bir dil öğretmen benliğine yakın veya uzak olmanın onlar üzerindeki etkilerini bulmaktır. Buna ek olarak, çalışma, öğretim elemanlarının korkulan dil öğretmen benliklerinden uzaklaşırken ideal ve olması gereken dil öğretmen benliklerine yaklaşmalarını sağlayacak yolları aramayı amaçlamıştır. Bu amaçla çalışma yakınsayan paralel desende gerçekleştirilmiştir. Olası dil öğretmen benliklerini belirlemek amacıyla, verilerin nicel kısmını toplamak için dörtlü likert tipi bir ölçek geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Diğer taraftan, nitel veri ise görüşmeler, yansıtıcı günlükler ve video ile uyarılmış hatırlamalar yoluyla toplanmıştır. Nicel veriler istatistiksel olarak analiz edilirken nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular, öğretim elemanlarının olası dil öğretmen benliklerinin bileşenlerini ve bu benliklerinden herhangi birisine yakın veya uzak olduklarında hissettiklerini, öğretim elemanlarının ideal ve olması gereken dil öğretmen benliklerine yaklaşırken olmaktan korktukları dil öğretmen benliklerinden uzaklaşabilmeleri için kendilerinin ve kurumlarının yapabileceklerini ortaya koymuştur. Sonuçlar ve öneriler aracılığıyla, bu tez, öğretim elemanlarının gerçek öğretim deneyimleri ile ideal ve olması gereken dil öğretmeni benlikleri arasındaki uçurumu kapatmaları ve olmaktan korkulan dil öğretmen benliği ile aradaki farkı açmaları yönünde onlara ışık tutmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The concept of possible language teacher selves has been a delicate concern during the last years due to the role it has on teacher motivation and therefore on teaching and learning a foreign language. Considering its importance, this dissertation aimed to find out the possible language teacher selves of the English Instructors in Turkey. Another focus of the present dissertation was to find out which possible language selves the instructors are closer to and the effects of being close to or distant from each language teacher self. In addition, the study intended to seek the ways that can enable instructors to get closer to their ideal and ought to language teacher selves while getting farther from their feared language teacher selves. For this purpose, the study was carried out in a convergent parallel design. With the purpose of identifying the possible language teacher selves, a four point likert type scale was developed and then administered to collect the quantitative part of the data. The qualitative part of the data, on the other hand, was collected through interviews, reflective journals and video stimulated recalls. While the quantitative data were analyzed statistically, qualitative data were subjected to content analysis. Findings revealed components of the possible language teacher selves of the instructors, their feelings when they are close to or far from their possible language teacher selves, and the things the instructors and their institutions can do in order to help them get closer to their ideal and ought to language teacher selves while helping them get farther from their feared language teacher selves. Through the results and implications, the present thesis sheds light on the path of the instructors and their institutions concerning the ways to help the instructors to close the gap between their actual teaching experiences and ideal & ought to language teacher selves and to open the gap between their actual teaching experiences and feared language teacher selves. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Olası benlikler | en_US |
dc.subject | Olası dil öğretmen benlikleri | en_US |
dc.subject | İdeal dil öğretmen benliği | en_US |
dc.subject | Olması gereken dil öğretmen benliği | en_US |
dc.subject | Olmaktan korkulan dil öğretmen benliği | en_US |
dc.subject | Possible selves | en_US |
dc.subject | Possible language teacher selves | en_US |
dc.subject | Ideal language teacher self | en_US |
dc.subject | Ought to language teacher self | en_US |
dc.subject | Feared language teacher self | en_US |
dc.title | An investigation into EFL instructors' possible language teacher selves | en_US |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretim görevlilerinin olası dil öğretmen benliklerine yönelik bir araştırma | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Karaağaç Tuna, Özlem | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |